Inlägg från: djkpg |Visa alla inlägg
  • djkpg

Nu får det vara nog!!!

Frantic skrev 2007-12-31 12:23:22 följande:
    Vad bubblar du om? Det kvittar inte om man har en funktionsstörning eller ej, givetvis är det svårare för en förståndshandikappad att ta en akademisk examen om det nu är vad vi pratar om. Varför skulle personer utan störning kallas normalstörda? Antingen har man en störning eller ej. Trams.Att låtsas att det enda som hindrar en person med DS från att bli neurokirurg eller kärnfysiker skulle vara att "sådana som jag" har fördomar och inte "ser till individen" är bara fånigt.
    Det är inte svårare för en funktionshindrad att ta examen,jag känner folk som har AS och de är riktigt smarta, så jag förstår inte vad du bubblar om!
  • djkpg
    Frantic skrev 2007-12-31 13:09:37 följande:
    Menar du att du efter över 400 inlägg inte sett att vi till största delen talar om barn med Downs och att flera mammor i den här tråden berättar om sina barn med Downs och deras erfarenheter av saken?
    Funktionstörning är blandannat sådana som har AS.
  • djkpg
    Frantic skrev 2007-12-31 12:23:22 följande:
    Vad bubblar du om? Det kvittar inte om man har en funktionsstörning eller ej, givetvis är det svårare för en förståndshandikappad att ta en akademisk examen om det nu är vad vi pratar om. Varför skulle personer utan störning kallas normalstörda? Antingen har man en störning eller ej. Trams.Att låtsas att det enda som hindrar en person med DS från att bli neurokirurg eller kärnfysiker skulle vara att "sådana som jag" har fördomar och inte "ser till individen" är bara fånigt.
    Här står det svart på vitt, att en funktionsstörning gör det svårare att ta examen.
  • djkpg
    Frantic skrev 2007-12-31 13:19:15 följande:
    Jag antar att du LÄST mina inlägg och sett att jag dels inte "är emot" personer med DS och dessutom inte har någon uttalad plan att abortera ett eventellt DS-sjukt barn.
    Nu handlar det om att en med funktionsstörning har svårare att ta examen, va det inte så du skrev?
  • djkpg
    MILF skrev 2007-12-31 13:37:20 följande:
    Jag håller med Lefo.
    Oj, låter det så nu om DS barn.
  • djkpg
    MILF skrev 2007-12-31 13:44:47 följande:
    Har Frantic skrivit något annat?
    Varför dra du in frantic? Det va väl du som höll med lefo!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!