thj skrev 2008-01-04 23:05:20 följande:
Ni som talar för DS aborter.Vad är det som lockar och drar med dessa trådar?´Ni är bara så gemena..Leta på dessa trådar med Ds mammor och proppsa på allas rätt att ta bort dem:Ni pratar om att det inte passar sig att ha en vacker bild på ett barn i tråden.men det passar väldigt bra att hitta et ena efter det andra argumentet för att såra dessa mammor..Är inte det oetiskt och högst opassande..Jag har ingenstans sökt få er att ändra åsikt bara att sluta såra dessa mammor,med er okunskap i ämnet..Den leken ni för ,passar bättre i sandlådan och knappt där..
När jag svarade i tråden (för en sisådär 100 sidor sedan) så utgick jag ifrån min situation och min rätt att själv avgöra huruvida jag vill avbryta en graviditet eller ej pga DS hos fostret precis som det är min rätt att avbryta vilken graviditet som helst av vilka orsaker som helst. Och att denna min rätt och de grunder jag vilar mitt eventuella beslut inte har ett strunt med någon enda mamma som har ett barn med ds. Inte heller handlar det om att jag ogillar barn med ds eller tycker de borde utrotas.
Men ingen tycks förstå att ett sådant beslut har föga med just det egna barnet att göra utan mammor med ds-barn verkar tycka att de har en helig rätt att kalla mig okunnig, fördomsfull och gud vet vad för att jag gör ett val utifrån min situation.
Min. Inte din, ingen annans, verkligen inte ur alla ds-mammors.
Det skrivs en massa om häxjakt på ds-barn men med risk för att upprepa mig så vill jag nog påstå att det jagas rätt friskt på de som av olika anledningar väljer bort ett foster med ds.