Inlägg från: vagabond77 |Visa alla inlägg
  • vagabond77

Nu får det vara nog!!!

Alltså det barn man väl fött är det väl klart att man fäster sig vid, vilken sjukom eller kromosomfel det än har.

Det jag tror Murloc menar är att om man i ett tidigt stadium (innan man ens vet vem som ligger i magen) kunde välja mellan en frisk dotter eller en med exempelvis DS, så hade hon valt ett friskt, för sin egen eller barnets skull, om jag fattat det rätt.
    I hennes fall handlar det ju om ett foster hon inte känner än, eller har några djupare känslor för.

Andra människor bryr sig inte så mycket om FVP eller fosterdiagnostik och tar chansen. De kommer förmodligen att älska det barn lika mycket som kommer ut oavsett DS eller ej.

CuteD skrev 2007-12-18 10:49:04 följande:
    hmm om nu barn med DS inte är mindre värda än andra barn som du själv säger, varför abortera det då??helt sanslöst..!
  • vagabond77

Jag har läst att DS barn förstår efter ett tag att de inte är som alla andra, och att de gör vissa väldigt ledsna. Stämmer det?

• vagabond77

Självklart är ALLA människor lika mycket värda, och självklart ställer DS till det för de barn som drabbats av det eller dess följdsjukdomar? Handen på hjärtat skulle du DS förälder inte önska ditt barn fri från sitt DS om det gick att göra som i ett trollslag? Nu menar jag inte för din skull som förälder utan för barnets skull?

Om jag hade haft ett barn med DS så hade jag absolut önskat att det skulle finnas en mirakelmedecin/kur/operation för honom/ henne. Det hade jag gjort ovsett vilken åkomma/sjukdom/defekt/avvikelse mitt barn fått. Detta hänger inte på något sätt samman med hur mycket jag älskar mitt barn. Av ren kärlek önskar jag mitt barn ett så bra liv som möjligt.

• vagabond77

Jag förstår hur du menar. Jag tror det är enkelt för mig att sitta och tycka och tro, som inte har ett DS barn. Borde nog inte skrivit i denna tråd, vill inte att någon ska ta illa upp. :/

calistra skrev 2007-12-31 08:07:24 följande:
    Men min tös hade aldrig varit den hon är om hon inte hade haft DS. Jag hade gärna sluppit allt runt omkring, ja dom flesta förstår vad jag menar. Och framför allt hade vi sluppit DETTA!!!!!!!!Men min flicka kan få ett mycket bra liv eftersom hon hamna i rätt familj!!!
  • vagabond77

Amen!

"rätten till abort och att man är lycklig som DS-mamma ser inte jag som någon motsägelse."

Svar på tråden Nu får det vara nog!!!