Nu får det vara nog!!!
Flisalisan?
Är du kvar eller bytt signatur?
Maila mej vilket, för jag vill inte förlora kontakten med er
Kram!
Flisalisan?
Är du kvar eller bytt signatur?
Maila mej vilket, för jag vill inte förlora kontakten med er
Kram!
haha, så om någon skriver här:
"jag såg en person med ds som var väldigt deprimerad så jag tycker att de får hemska liv på instutioner och bara mår dåligt över att vara ensamma och lämnade så därför vill jag inte ha ett barn med ds och skulle abortera det i 21 veckan om jag var tvungen!"
Om jag så svarar att det finns fler människor utan ds som är deprimerade, är omhändertagna av olika anledning, som mår dåligt och att människor med ds oftast mår mycket bra och får fina liv...Bättre och bättre för varje år nästan...Och att min son mår mycket bra tack!
Då tar jag det personligt?
Det finns massor här i tråden som har svarat precis som vi utan att ha ett barn med ds...Hur kan de ta det personligt?
Måste alla som vill döda foster som har ds ha rätt och vi som vet hur bra människor med ds kan få ha fel?
Är det svart eller vitt?
Eller som en skrev här innan till mej...
Hon såg en pojke med ds på resurangen på Ikea och han var sååå jobbig för han sprang omkring hela tiden och ville inte äta!
Då är automatiskt alla barn med ds jobbiga och vill inte sitta still och äta!
Är alla män automatiskt svin?
Är alla kvinnor automatiskt horor?
Eller är vi alla olika egna idivider med samma rätt till att få en chans i livet?
De som väljer att döda sina barn enbart för att de inte passar in i föräldrarnas ram har självklart rätt till det...Precis som att jag har rätt till mina åsikter om vad jag tycker om det...
Tycker att det är äckligt och jag kan inte förstå hur det kan vara lagligt..
Jag tycker inte att man borde skaffa barn överhuvudtaget om man inte kan älska alla sina barn lika mycket och ta hand om de hur de än föds..
Ett barn som skulle lida väldigt på grund av svåra livslånga smärtor kan jag förstå, men man lider inte av ds.
Tänk om mina barn skulle veta att jag skulle genom en sen abort dödat dem om de inte var diagnosfria
Nej, fy fan tycker jag....men det är jag det.