Vägra igångsättning?
I en bok jag läser "Att vänta och föda barn" av Sheila Kitzinger står det att du har rätt att vägra igångsättning, men den är å andra sidan skriven i USA och översatt till svenska, så jag vet inte hur tillförlitlig den är.
I en bok jag läser "Att vänta och föda barn" av Sheila Kitzinger står det att du har rätt att vägra igångsättning, men den är å andra sidan skriven i USA och översatt till svenska, så jag vet inte hur tillförlitlig den är.
Men är inte igångsättning ändå bättre än snitt? Tänk på alla risker, och hur ont du kommer ha efteråt. Försökte hjälpa en stackars mamma som hade fått snitt upp med hennes barnvagn på bussen för några dagar sedan, men hon kunde inte ens kliva upp för trappsteget, så vi fick ge upp. Tycker att det verkar oerhört jobbigt efteråt för de som fått snitt.
Hoppas att jag inte trampar dig på tårna nu dock.
Djouhanna: Oj, ja, med sånna erfarenheter förstår jag att du föredrar tanken på snitt. Det du kan ha med dig är ju att de faktiskt MÅSTE lyssna på dig, det är du som är mamman, det är du som ska föda, kniper du så blir det liksom ingen unge.