Inlägg från: Tjockomammut |Visa alla inlägg
  • Tjockomammut

fick du beviljat snitt?

vad konstigt, i USA får man nästan tjata om att få föda vaginalt. De anser att det är mest riskfritt att snittas. Antar att det sker en hel del stämningar hit och dit också.

Jag tycker rädda kvinnor i Sverige ska tar på allvar. Lätt för det annan  att sitta att säga "det kommer gå bra, kroppen fixar det"  Jag har en syster som INTE kommer skaffa fler barn om hon inte lovas snitt. Hon har fött 3 pojkar varav den sista var rena tortyrmardrömmen att föda. Nu vill hon ha ett barn till, men vågar inte. Det är förjävligt om hon inte kommer tar på allvar.

• Tjockomammut

Har man varit med om en extremt plågsam taumatisk förslossning så tror jag nog att man ändå fördedrar ett smärtande sår efter ett kejsarsnitt... faktiskt.  Och då tycker jag ingen annnan ska komma och försöka pracka på en en massa klyschor om att föda normalt är bäst och bla, bla, bla. Det är den enskilda kvinnans egna upplevelser/rädslor som räknas tycker jag. Och det är riktigt sorgligt att det ignoreras av folk som tror dom vet bäst.

Svar på tråden fick du beviljat snitt?