• challe 1

fick du beviljat snitt?

fick du beviljat snitt hur lång tid tog det att få det beviljat och vad hade du för anledning att vilja ha snitt?
    jag är så sjukt rädd, har ångest gråter hela tiden och är så himmla rädd att inte få snitt. har mindre än två månader kvar till bf och pratade med min barnmorska om det här i förrgår för första gången. tror ni jag hinner gå igenom prosessen och få snittet beviljat? vet inte vad jag ska ta mig till kan knappt andas.

• Svar på tråden fick du beviljat snitt?
  • Me o Mike

Har du inte fått veta än??? Jisses.. Ligger du på dom som en räv??? JAGA dom..
    Jag väntar också besked ang snitt..
    Varför är du rädd för att föda vanligt?

• challe 1

som sagt jag tog upp det för första gången med barnmorskan för några dagar sen och hon skulle skicka remiss. jag vet att jag är ute i sista stund. jag trodde att det skulle gå över men min rädsla har bara blivit starkare. jag är så kännslig för smärta, tycker blod är jätte läskigt osv, jag vet att jag inte kommer klara av det, plus att jag är så himmla rädd att det ska hända bebisen något.

• Me o Mike

mm ok.. Ja den rädslan är nog vääldigt vanlig!!
    Jag har inte riktigt bestämmt mig för om jag vill snittas denna gång eller inte..

challe 1 skrev 2007-12-13 11:40:05 följande:

som sagt jag tog upp det för första gången med barnmorskan för några dagar sen och hon skulle skicka remiss. jag vet att jag är ute i sista stund. jag trodde att det skulle gå över men min rädsla har bara blivit starkare. jag är så kännslig för smärta, tycker blod är jätte läskigt osv, jag vet att jag inte kommer klara av det, plus att jag är så himmla rädd att det ska hända bebisen något.
  • marsipan tomte

Jag försökte också få ett snitt bevilljat på grund av rädsla sås om du ts känner kände jag också kan jag säga.... men jag fick inte snittet bevilljat så det vara bara att föda vaginalt

Men däremot så var det en barnmorska på special mödrarvården som gick i genom med mig om hur ett snitt går till och jag säger som så att jag är glad idag att jag inte tog snitt.....visst jag är rädd att föda men om det går att föda normalt så väljer jag det i allfall

Be en barnmostka visa dig steg för steg hur ett snitt går till kan lova dig det får dig på andra tankar

Lycka till

• Me o Mike

Ja jag gjorde snitt.. Det ÄR hemskt jobbigt!!!! JAg är så kluven.. Men TS... Om du kan föda vanligt så GÖR det för guds skull.-. Jag vill enbart göra snitt för att jag låg i förlossningsvärkar i 50 timmar och inget hände.. Men kan jag välja så försöker jag gärna vanligt igen för snitt är inte skönt som folk verkar tro.. 1000 ggr värre efteråt.

• bustjejen

Jag har fått 2 beviljade snitt pga förlossningsrädsla.
    Ts, om du är rädd för smärta och blod så vet jag inte om snitt hjälper. Man blöder en hel del vid snitt också. Smärtan är en subjektiv upplevelse. Jag har inte haft ont vid något av mina snitt, andra har tyckt att det gör skitont.
    Huvudsaken är att du får prata med någon tex Aurorabm och ni kan komma fram till vad som är bäst för just dig.
    Lycka till

• Murram

Om du verkligen menar allvar kommer du att tas på allvar och få snittet, många kvinnor snittas pga förlossningsrädsla, på 2 månader hinns det nog med(i varje fall där jag arbetar). Men efter ett kjejsarsnitt gör det oxå ont, och själva operationen är inte helt känslolös, man upplever ingen smärta men mycket tryck och bök i magen. För bebisen brukar man säga att det är bättre att födas den vanliga vägen, blir piggare när de måste pressas ut genom slidan, skriker direkt när de kommmer ut eller redan när bara huvudet är ute. Vid snitt är de ibland inte riktigt pigga på att komma ut eftersom, de har ju inte bestämt att de ska komma ut just då. Svensk förlossningsvård är bland de säkraste i världen och övervakningen under förlossningsförloppet är jättebra, man upptäcker om något hålller på att gå fel och så snittar man då.
    Brukar finnas kuratorer och speciella BM på förlossningen som man får tala med angående förlossningsrädsla för att komma fram till det som passar bäst och är säkrast för dig.

• challe 1
    bustjejen skrev 2007-12-13 11:49:50 följande:
    Jag har fått 2 beviljade snitt pga förlossningsrädsla.Ts, om du är rädd för smärta och blod så vet jag inte om snitt hjälper. Man blöder en hel del vid snitt också. Smärtan är en subjektiv upplevelse. Jag har inte haft ont vid något av mina snitt, andra har tyckt att det gör skitont.Huvudsaken är att du får prata med någon tex Aurorabm och ni kan komma fram till vad som är bäst för just dig.Lycka till
    ja asså det låter ju faktiskt korkat av mig, men det blir en helt annan smärta, det är nått jag har kontroll över, har blivit oppererad några gånger i mitt liv och vet att det inte är speciellt skönt efteråt, men jag skulle verkligen inte klara att föda vaginalt. min barnmorska sa att man inte kan tvinga nån till att föda vaginalt så vi får se.
  • gustafssons

Jag snittades, men akut. o jag blödde så mycke under op så två dagar efter fick de ge mig två påsar blod.
    FÖD VAGINALT! det är värre efter snitt många gånger.

• bustjejen

challe 1 skrev 2007-12-13 11:52:32 följande:

ja asså det låter ju faktiskt korkat av mig, men det blir en helt annan smärta, det är nått jag har kontroll över, har blivit oppererad några gånger i mitt liv och vet att det inte är speciellt skönt efteråt, men jag skulle verkligen inte klara att föda vaginalt. min barnmorska sa att man inte kan tvinga nån till att föda vaginalt så vi får se.
    Ok, då förstår jag, och jag håller med dig. Är du övertygad och säker på att du vill ha ett snitt så kommer du få ett snitt.
Svar på tråden fick du beviljat snitt?