Inlägg från: systersandra |Visa alla inlägg
  • systersandra

fick du beviljat snitt?

Man kan väl inte ha barnet med sig på uppvaket.Om mamman blivit sövd så sover hon ju på uppvaket och vem ska då ta hand om bebisen? Har hon fått spinal etc är hon ju för det mesta på förlossningsavdelningen.
    Förstår inte alls hur det går ihop

• systersandra
    miniGrynet skrev 2007-12-16 17:01:35 följande:
    Jag fick spinal (kördes direkt till uppvaket trots spinal), men nu är inte jag ett bra exempel då min dotter bytte sjukhus nästan direkt då hon var jättesjuk. Men visst får man ha barnet en stund på uppvaket, vet jag fler som haft. Både de som har snittats och fått komplikationer efter en vaginal förlossning. Nu är det ju inte så ofta man blir sövd vid ett planerat snitt, det undviks ju helst, men blir ju så ibland om det är väldigt bråttom tex. Då är det ju en annan sak. Pappan brukar väl ta hand om barnet om inte mamman är där? Eller någon annan närstående som man kanske har med sig.
    Tror inte det är så bra att ha en bebis på uppvaket iaf eftersom det finns ju risk att det gråter och det str de andra patienterna. Det skulle vara en liten stund men på mitt sjukhus gör de det inte.
Svar på tråden fick du beviljat snitt?