• challe 1

fick du beviljat snitt?

fick du beviljat snitt hur lång tid tog det att få det beviljat och vad hade du för anledning att vilja ha snitt?
    jag är så sjukt rädd, har ångest gråter hela tiden och är så himmla rädd att inte få snitt. har mindre än två månader kvar till bf och pratade med min barnmorska om det här i förrgår för första gången. tror ni jag hinner gå igenom prosessen och få snittet beviljat? vet inte vad jag ska ta mig till kan knappt andas.

• Svar på tråden fick du beviljat snitt?
  • challe 1

som sagt jag tog upp det för första gången med barnmorskan för några dagar sen och hon skulle skicka remiss. jag vet att jag är ute i sista stund. jag trodde att det skulle gå över men min rädsla har bara blivit starkare. jag är så kännslig för smärta, tycker blod är jätte läskigt osv, jag vet att jag inte kommer klara av det, plus att jag är så himmla rädd att det ska hända bebisen något.

• challe 1
    bustjejen skrev 2007-12-13 11:49:50 följande:
    Jag har fått 2 beviljade snitt pga förlossningsrädsla.Ts, om du är rädd för smärta och blod så vet jag inte om snitt hjälper. Man blöder en hel del vid snitt också. Smärtan är en subjektiv upplevelse. Jag har inte haft ont vid något av mina snitt, andra har tyckt att det gör skitont.Huvudsaken är att du får prata med någon tex Aurorabm och ni kan komma fram till vad som är bäst för just dig.Lycka till
    ja asså det låter ju faktiskt korkat av mig, men det blir en helt annan smärta, det är nått jag har kontroll över, har blivit oppererad några gånger i mitt liv och vet att det inte är speciellt skönt efteråt, men jag skulle verkligen inte klara att föda vaginalt. min barnmorska sa att man inte kan tvinga nån till att föda vaginalt så vi får se.
  • challe 1

puffar för att få flera svar

• challe 1

miss maple skrev 2007-12-13 16:59:37 följande:

Jag fick beviljat snitt i måndags.Det beror på att sist jag fick barn blev det akutsnitt vilken resulterade i att jag hamnade i en förlossningsdepp.
    okej.. hur lång tid tog själva prosessen att få det beviljat? jag har som skrivet inte så lång tid på mig.
  • challe 1
    Marianne83 skrev 2007-12-14 13:38:43 följande:
    TS: Jag hoppas det går bra för Dig! Jag ska förvisso föda först i början av april, men var till en Aurora-BM o pratade om min rädsla i veckan. Hon sa att ingen kan tvinga en att föda vaginalt om man inte vill, så ligg på dem! O yrka på att det inte är bra för bäbisen att Du känner den här stressen..!
    tack. det ska jag verkligen göra. ja bebisen måste ju bli jätte stressad när jag kommer in i mina stressstunder några gånger om dagen. har jag inte tänkt på.
  • challe 1
    catta28 skrev 2007-12-14 14:47:59 följande:
     Jag har också fått snitt den 27 december. De tog ungefär 2 månader innan jag fick de beviljad snitt. först samtal på samtal sen fick jag träffa en läkare som berättade för mig att jag får snitt.
    helvete. hoppas dom kan skynda på prosessen lite. har ju ca 55 dagar kvar till bf bara.. shit vad stressad jag blev nu.
  • challe 1

usch låter ju inte som jag har en chans. är ju min första graviditet. men jag vet att jag inte klarar en förlossning, fan också blir så rädd och ledsen.

vart bor du nånstans? är det nån som vet om man lättare för snitt i vissa delar av landet? allt annat verkar ju vara så himmla olika.

• challe 1
    FruSascha skrev 2007-12-15 20:59:13 följande:
    challe 1 skrev 2007-12-15 20:00:36 följande:Klart att du klarar det. Alla kan föda, och visar det sig att det inte går och nåt går snett så är de snabbt framme och gör kejsarsnitt så du behöver inte vara orolig för din eller bebisens säkerhet och hälsa.Varför tror du att du inte skulle klara det? Angående var man kan lättare få snitt vet jag att en del här i gbg åker till Varberg för där är det "snällare" med sånt. Lycka till.
    jag har försökt förklara flera gånger. men jag har inget bra sätt att säga det på. för när jag får ut orden låter det inte så farligt. men inombords så är det hemskt. och nu går jag och väntar på att aurorabarnmorskan ska ringa, så nu under helgen har det varit panik för dom har inte ringt ännu. har ju inte långt kvar. måste hinna få hjälp. kan inte sova bara gråter ocg gråter. kan inte vara bra för bebis att mamma är ledsen.
  • challe 1
    simpa skrev 2007-12-16 12:09:32 följande:
    Kan tilläggas att jag INNAN vändningsförsöket var hysteriskt rädd och gick hos aurorabarnmorska. Så det var på nåt sätt bara tur (eller hur man nu ser det...)
    okej.. jag vet dock redan att min bebis ligger med huvudet neråt.
    men när ni pratade om det innan det visade sig att bebis låg i sätesbjudning. hur possetiva var dom till att ge dig snitt då?
  • challe 1

tack för alla era tankar och erfarenheter ni delar med er av. i morgon är det måndag och då tänkte jag ringa min bm och höra om hon har fått iväg remissen till aurorabarnmorskorna på bb. håll tummarna för mig att jag får ett snitt. tack allihopa..

• challe 1

Marianne 83. det är väldigt kompliserat. det är inte bara förlossningen utan väldigt mycket av mig själv med. har blivit våldtagen, har/haft panikångest så jag knappt kan andas. får alltså riktiga kramper så jag inte kan andas. och jag vågar verkligen inte tappa kontrollen. är väldigt rädd för nålar och blod och inte ha kontroll, smärta är nått jag inte klarar heller. så att genomgå en förlossning hur mycket jag än skulle vilja så funkar det liksom inte. jag är lite tvärtom, i början ville jag föda vaginalt. men nu går det inte längre. kan inte. känner mig jätte besviken på mig själv. men det måste bli snitt, jag vågar inte. kan inte lämna ut mig själv och lita på andra så mycket som det krävs under en så lång tid som en vanlig förlossning tar. måste ha kontroll över allt som händer.

• challe 1

marianne83, självklart vet jag att det är nålar och blod under ett kejsarsnitt. men det blir inte stressat om det blir ett planerat snitt. jag hinner emla innan. jag hinner tänka.

• challe 1
    siamusen skrev 2007-12-18 12:47:42 följande:
    challe 1 skrev 2007-12-18 12:35:56 följande:Blodet ser man ju dessutom inte
    siamusen du är så snäll kan inte du föda bebisen åt mig? jag börjar verkligen få panik nu. aurora barnmorskorna har inte ringt ännu. det har gått en vecka sen bm skickade remissen. dom har bara telefon tid mellan 8.15 till 8.45 onsdagar och torsdagar så jag ska ringa i morgon. och sen är det ju och sen är det januari.. fan jag kommer inte hinna. *gråter*
  • challe 1

miss maple skrev 2007-12-25 20:00:38 följande:

Hej challe hur har det gått? Fick du tag i nån att prata med?
    jag ska på mitt första auroramöte den 4 januari. blev ju lite svårt med långledigt nu över jul och nyår.
Svar på tråden fick du beviljat snitt?