Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

hahah, ja typ... inte riktigt 100 men det känns så

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:51:38 följande:

är det den man gör 100 små bollar som man sedan drar ut till runda "pannkakor" och lägger på varandra och sen har fyllning i mitten???burek är som paj av filodeg, gjorde med feta idag MUMS!!! anna har skrivit in i recepttråden burek med feta o spenat, den är med skitgod!!!
  • alisandra

nej, hur gör jag det?

PetraDeliu skrev 2008-01-27 00:51:11 följande:
    ja, det finns ju olikaannars kan du göra laknor..har du gjort det?
  • alisandra

tror min gillar pite bäst faktiskt... kanske för dom äter det mest i hans familj..

msuse skrev 2008-01-27 00:53:49 följande:
    min tycker heller inte det är ngn större skillnad, förutom smaken då..
  • alisandra

jag ska göra snurran imorgon, den är mycket godare och finare än den pitemodellen jag brukar göra

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:55:14 följande:

det gör det!!!petra gör du den snurran?????provade att göra den förut men den blev stenhård!!!!om mannen hade vart otrevlig hade jag lätt kunnat tysta honom för gott med den mooohahahaaa!
  • alisandra

hela dagen bara?

PetraDeliu skrev 2008-01-27 00:56:52 följande:
    ta samma deg som till piten. dela den i två delar..lägg en längst ner i plåtensen lägger du på spenaten (lagom med den kartonegn du köpte, om var 450g's) sen nästa deg över och in i ugnen sen ska man väl smörja lite över med..tror det går med lite yogurt blandat med matolja eller grädde är väl godast
  • alisandra

såklart! han heter ju bujar

PetraDeliu skrev 2008-01-27 00:57:29 följande:
    min också
  • alisandra

nej, inte alls hård... inte så kompakt heller!

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:59:18 följande:

men ska den vara kompakt och hård?????
  • alisandra

ja, den er finare ut...

PetraDeliu skrev 2008-01-27 01:01:06 följande:
    ja, det blir ju lite mer specielltoch lättare att äta
  • alisandra

naten e mirë

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 01:13:43 följande:

herregud! kl är 1!!!!!!!!!5 timmar och kotten rockar!!!tur att det finns kaffenaten e mirë tjejer!
  • alisandra

alltså, du plattar bara ut hela halvan i botten och lika uppe på?

PetraDeliu skrev 2008-01-27 01:12:16 följande:
    hela degen menar du va?!du gör en deg först... ungefär lika mycket som om du gör pite..sen delar du den i två delaroch en del i botten och en del över spenatenblir gott
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!