• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • alisandra

ska försöka fixa en till imorgon, har ju inte hittar kameran, haha. har fortfarande inte visat er mina glasögon ju, haha :D

micorazón skrev 2007-12-18 20:41:39 följande:
    alisandra: sätt in en bild på nya frisyren, vill  ju seeeeeee!
  • shqiperi82

ja jag satsar på inllägg 1000 absolut!!!

• MmmJennie

Alisandra: Beklagar sorgen.. visste tyvärr inte om detta då jag är dålig på att läsa tidningar när jag inte jobbar =(

Funbun: Är du fortfarande i Göteborg??

• micorazón
    alisandra skrev 2007-12-18 20:56:39 följande:
    Haha, som min Bujar. Han fick G i SFI och han gick typ aldrig dit, det enda som fick göra som han kommer ihåg var att se på pippi långstrump, haha. :D Stackars!Han läser inte heller frivilligt haha!Bujars kompis Ibrahim kör buss, och han trivs jätte bra med det, han är också k-alban.
    besim ska inte köra, har fått ett städjobb på natten, tjänar sjuuuukt bra!! OB tillägg hela natten u Så det blir dubbel lön..jobabrm ellan 18 o 01 Hemma hela dagen med oss sen

Besim är duktig på SFI, har lärt sig en massa, prtar BETYDLIGT bättre nu än när han kom i somras. Men saken är den att dem låter honm inte börja i B gruppen trots att han är bättre än alla andra. De andra i gruppen kan INGEN svenska ALLS! Så taskigt tycker jag.... Besim pratar o förstår svenska helt... säge rbara typ "jag ska cyklar" istället för jag ska cykla.. såna fel.. inget värre!
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • alisandra

Hehe, sånt är ju bara gulligt! Bujar säger också lite sånna fel och skriver lite med 2 t, litte. Fast han vet att det är fel, haha. Han är så söt! :D

micorazón skrev 2007-12-18 21:04:48 följande:
    besim ska inte köra, har fått ett städjobb på natten, tjänar sjuuuukt bra!! OB tillägg hela natten u Så det blir dubbel lön..jobabrm ellan 18 o 01 Hemma hela dagen med oss sen Besim är duktig på SFI, har lärt sig en massa, prtar BETYDLIGT bättre nu än när han kom i somras. Men saken är den att dem låter honm inte börja i B gruppen trots att han är bättre än alla andra. De andra i gruppen kan INGEN svenska ALLS! Så taskigt tycker jag.... Besim pratar o förstår svenska helt... säge rbara typ "jag ska cyklar" istället för jag ska cykla.. såna fel.. inget värre!
  • funbun
    MmmJennie skrev 2007-12-18 21:04:12 följande:
    Alisandra: Beklagar sorgen.. visste tyvärr inte om detta då jag är dålig på att läsa tidningar när jag inte jobbar =(Funbun: Är du fortfarande i Göteborg??
    jag åker till gbg (mölnlycke) på söndag, sen stannar jag en vecka
  • shqiperi82
    micorazón skrev 2007-12-18 21:04:48 följande:
    besim ska inte köra, har fått ett städjobb på natten, tjänar sjuuuukt bra!! OB tillägg hela natten u Så det blir dubbel lön..jobabrm ellan 18 o 01 Hemma hela dagen med oss sen Besim är duktig på SFI, har lärt sig en massa, prtar BETYDLIGT bättre nu än när han kom i somras. Men saken är den att dem låter honm inte börja i B gruppen trots att han är bättre än alla andra. De andra i gruppen kan INGEN svenska ALLS! Så taskigt tycker jag.... Besim pratar o förstår svenska helt... säge rbara typ "jag ska cyklar" istället för jag ska cykla.. såna fel.. inget värre!
    men varför måste han ha körkort för det jobbet?
  • alisandra

Någon av er som provat något av mina recept? :D

• shqiperi82
    funbun skrev 2007-12-18 21:30:19 följande:
    jag åker till gbg (mölnlycke) på söndag, sen stannar jag en vecka
    ska stackars valle fira jul och nyår själv då? åker du inte förbi jönköping då?
  • PetraD

visst är det fiiint

alisandra skrev 2007-12-18 19:32:57 följande:
    Jag veeeet, jag blev alldeles till mig när vi åkte in i Jönköping, på natten, alldeles mörkt och man såg liksom massa lysen från hus och sånt på andra sidan sjön? eller vad det var.SÅ FINT! Jag ska flytta dit, men först måste jag plugga här hemma, ser ljust ut på den fronten nu. :D Vet du om det finns mycket resesäljare jobb i jönköping?Kthehem edh pak.
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!