• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • PetraD

var en fil som hade skickats från bujars brors msn. inte hans bror som skickat, den hade skickat sig självt.

nej, virusprogrammet hade gått ut några dagar innan
    skulle förnya, men då kostade över 600:- det vi fått med datorn så tänkte vi vänta tills nu efter helgen som varit och köpa nån annanstans.

men sen hittade jag ett nu som vi har på denna datorn

ingen som vill hjälpa mig att fixa vår gamla dator???

shqiperi82 skrev 2007-12-18 16:22:59 följande:
    Petra: vad fick ni virus ifrån? Har ni inte anti-virus program?
  • shqiperi82
    Trollmoren skrev 2007-12-18 17:59:20 följande:
    Goddag allihopa! Nu sitter jag här å glor igen! En snabbis! Städat heeeela lägenheten idag! Uppifrån å ner! Ska juh till sthlm juh å då måste man ha rent inför jul när man kommer hem! Baklava: Nej tack dels däeför att INGEN äter det! Det är en typisk sån sak Dinis stackars mamma står å kämpar med å INGEN äter sen-Urk!Pengar till släkten-NEJ!! Har aldrig skickat och KOMMER aldrig skicka.Pga det som våra äktingar i tråden säger-då KRÄVER de pengar och förväntar sej det sej! Jag har knappt så det går runt för oss här å kan defintivt inte skicka till andra. Enligt svenska mått mät så e jag INTE rik-utan medelklass å enligt albanska mått är de meddelklass där så varför skulle jag skicka?!Petra: Vad gör du på torsdag?Tänkte jag skulle kolla in en runda då! På väg till sthlm. Men du jag får inte plats med din vagn! Jag måste ju ha både din och adrians med mej plus sängkläder, madrass och kläder.... TRÅNGT!!!!
    Jag som ÄLSKAR Baklava!!! När jag gör så äts den upp snabbt!! MIn svåger skrattade¨åt mig när han var här för när vi hade gjort Baklava så tog jag fram det efter varje måltid, medan en annan kaka vi gjorde tog jag inte fram så ofta och den tog aldrig slut medan baklavan tog slut SNABBT!!!

Ang pengar vi skickar inte varje månad utan bara paket vid nyår och när mina barns kusiner fyller år!! de säger att jag behöver albsolut inte göra det, men är ju sååå kul!!! Sen när vi åker dit så köper vi en massa presenter till dem men för att VI tycker det är kul! de skulle ju aldrig KRÄVA något av oss!!! Sedan skickar vi pengar någon gång ibland men det är när vi har pengar över och de ska göra något speciellt. men de har ALDRIG bett oss om pengar!!!!!

Men skulle de behöva det när de är pensionärer så skulle jag absolut skicka om vi har råd alltså!!! men som någpn skrev man kan ju inte snåla järnet bara för att kunna skicka pengar dit!!

Sen är det ju så att när man är på semester så unnar man sig ju mer än här hemma nästan med restauranger och köper saker och så och då tror kanske folk att man är jätterik. För vi tjänar ju mer än dem men det är ju dyrare att bo i Sverige än Albanien MINST sagt!!!
  • shqiperi82

Är det inte någon av er som ger "nyårsklappar" till sina barn? det ger vi. Då är det från den albanska nyårstomten!! Sonen älskar det!!! han är så stolt över att han får paket två gånger!!! Sedan firar vi Jul/nyår i mellandagarna med våra kompisar med och då blir det mer paket... och på annandagen med alla mina kusiner.... ja, gud vad paket det blir. Vet inte vart alla saker ska få plats???

• shqiperi82

OJ vad jag skriver här idag!!! hehe....

• PetraD

duktig du är!!
    fast jag var duktig igår
    bujar höll på till 3 inatt. eller kom tills sängs då, åt innan oxå..

på torsdag?! väntar på dig inget annars. diar är i skolan 8.30-13.30. altea & juar 10.30-13.30. de har lite speciell tid då för skulle bjudas jullunch på dagis. du får gärna komma en sväng.
    det är LUGNT. använder ju inte vagnen ändå.

Trollmoren skrev 2007-12-18 17:59:20 följande:
    Goddag allihopa! Nu sitter jag här å glor igen! En snabbis! Städat heeeela lägenheten idag! Uppifrån å ner! Ska juh till sthlm juh å då måste man ha rent inför jul när man kommer hem! Baklava: Nej tack dels däeför att INGEN äter det! Det är en typisk sån sak Dinis stackars mamma står å kämpar med å INGEN äter sen-Urk!Pengar till släkten-NEJ!! Har aldrig skickat och KOMMER aldrig skicka.Pga det som våra äktingar i tråden säger-då KRÄVER de pengar och förväntar sej det sej! Jag har knappt så det går runt för oss här å kan defintivt inte skicka till andra. Enligt svenska mått mät så e jag INTE rik-utan medelklass å enligt albanska mått är de meddelklass där så varför skulle jag skicka?!Petra: Vad gör du på torsdag?Tänkte jag skulle kolla in en runda då! På väg till sthlm. Men du jag får inte plats med din vagn! Jag måste ju ha både din och adrians med mej plus sängkläder, madrass och kläder.... TRÅNGT!!!!
  • PetraD

malin
    hoppas vi får tid att prata lite ikväll på msn.
    bujar eller hans mamma brukar ju ta upp tiden här..
    skönare att vara själv hemma så ingen annan som sitter här då jag har tid till det

• Moj Katile

Petra bara skicka ett mess om jag itne e inloggad

• alisandra

Haha, jag sa till frisören att klippa precis som hon ville för jag vill att det synas att jag klippt mig.
    Kom därifrån med "kort" till axlarna och inte lika uppklippt för hon sa att det blir mer och mer så som hon klippte mig, tydligen är det "inne". Men jag gillar det inte så mycket, ser ut som en 12 åring, haha. Tur jag inte klippte lugg, då hade jag legat hemma under täcket till det har växt ut.
    Men men, ganska nöjd endå. :) Skönt med kortare!
    Ska färga håret imorgon, MÖRKT! Haha, gamla trygga mönster. ;)

funbun skrev 2007-12-16 21:46:37 följande:
    Om du vill ha ljust hår till sommaren måste du börja nu eftersom annars kommer du inte gå så bra. Ljusa slingor 1 gg i månaden gör ju håret lite ljusare iaf. Kort övanför axlarna är den hetaste längden just nu. Eller ja, snare till axlarna, inte ovanför. Pagen e inte så het längre så de borde su inte satsa på, särskilt tråkigt nu när ALLA har den (min e på utväxt )
  • alisandra

Jag veeeet, jag blev alldeles till mig när vi åkte in i Jönköping, på natten, alldeles mörkt och man såg liksom massa lysen från hus och sånt på andra sidan sjön? eller vad det var.
    SÅ FINT! Jag ska flytta dit, men först måste jag plugga här hemma, ser ljust ut på den fronten nu. :D Vet du om det finns mycket resesäljare jobb i jönköping?
    Kthehem edh pak.

shqiperi82 skrev 2007-12-17 13:14:15 följande:
    OJ! Vad lugnt det är här nu!!!!Alisandra: Jag bor 1 mil utanför Jönköping!! Jönköping ÄR en urmysig stad!!!! Hayde ketu!!!!Petra: Ku je??????????Malin: tack för julkortet! Urgulligt!Jeta: Skönt att hembesöket gick bra!
  • MmmJennie

Funbun: Nej nej, jag bor i Angered o det är ju jätte nära Bäckebol.. max 10 min dit me bil :)

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!