Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Tack vad gulligt av dig!
    Ja, tur det kom tillbaka!
    Nu ska jag tvätta och städa heladagen här idag.

Fast först ska jag åka till stan och köpa lite nya skjortor till min man, för jag ska överraska han lite.
    Och eftersom jag har lagt undan lite pengar i smyg så ska det bli en överraskning.
    Han kommer bli super glad!

Vad ska ni tjejer göra idag?

MmmJennie skrev 2008-01-22 19:44:20 följande:
    Shqiperi: Usch då =( Hoppas verkligen att det inte är nåt alvarligt! Tänker på dig/er... Om du vill prata så är det bara att säga till...Kramar!Petra: Ja du, min dag har vart fylld med massa spännande sammandragningar, dammsugning, moppning, matlagning och handlande =) Alisandra: Vikken tur att vattnet kom tillbaka ;) Annars hade jag sänt en lastbil med en stor vattentank speciellt till dig =) hihi ;)
  • alisandra

Det är säkert inget farligt ska du se Anna.

När jag var liten gick jag liksom och gnugga mig i huvudet på höger sida, slet och liksom.. Typ snuttade på mitt hår!
    Och tillslut hade jag en stor kal fläck där på högersida, mamma och pappa förstog inte heller vad det kunde vara så dom tog ju prover på mig med, men sen hade jag tydligen själv sagt att jag inte är sjuk utan jag gosar där.
    Det kan inte vara så att eran son gör något liknande?

shqiperi82 skrev 2008-01-22 20:38:57 följande:
    Tack för era fina ord tjejer! Det värmer mitt hjärta! Verkligen! det känns som ni är verkliga vänner fast man aldrig träffats!!!Ja de vet ju inte vad det är men de tog många prover bl.a. blodvärde, järnvärde, prov om han har brist på vitamin, streptocockerprov (A,B,C) allt detta kan orsaka håravfall. Sen fiinns ju en sjukdom där man tappar hår med vissa mer och vissa mindre men de vill utesluta allt annat först. Blodvärdet kom svar snabbt och det var bra. De andra svaren kommer på Fredag eller Måndag. Han är ju hur pigg som helst annars så fattar ingenting!! Men ännu en gång, tack för era ord!!!
  • alisandra

jag vet inte, men jag höll på mycket och ofta med mitt hår där och gnodde och så.. så jag tappade en hel del av det.
    ja, men det är säkert inget falrigt anna..
    jag vet inte.. kanske 5år eller något sånt..
    hur gammal är din son?

kram!

shqiperi82 skrev 2008-01-23 12:00:35 följande:
    hmm.... han brukar sitta och snurra håret runt dina fingrar men tror inte det kan göra att man tappar så mycket hår??? Tänk om det bara är det?? Vet du hur gammal du var då?
  • alisandra

Ja, det gjorde du.
    Åh, vad skönt! Hoppas det håller i sig så!
    Skönt för hennen och alla runt om kring!

shqiperi82 skrev 2008-01-23 12:04:46 följande:
    Alexandra jag tror jag pratade med dig om min kompis som är sjuk va? Hon mår lite bättre nu iallfall så är så glad för dem!!!! Så Skönt!!!!
  • alisandra

Gud nu är jag helt slut!

Har gått en hel timme på min crosstrainer, puh!
    Så nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå en långpromenad med hundarna.. Blir nog efter sjön jag går idag, den biten tar precis 1 timme. Sen ska jag forstätta tvätta och sen torka golven eftersom jag inte kunde göra det igår, lite svårt utan vatten, haha! Och jag vil inte torrmoppa, gud vad äckligt! Har köpt en super bra mopp iallafall, kostade 500:- men SKITBRA!

Sen skulle jag behövt låna en skurmaskin från gamla jobbet, mina golv är verkligen matta och livlösa. Skulle vara kul och skura dom nu till våren och bona dom.
    Det blir så himla fint!

• alisandra

Jag visste väll att du var och smög här i krokarna Camilla!

Åh, vad gulligt!
    Tur att det var en liten tjej nu när ni bestämt namn och att hon mår bra, vad spännande!
    Inte långt kvar..

Ta hand om dig!
    Kram.

micorazón skrev 2008-01-23 13:58:49 följande:
    jam këtu! Jag är ine o tjuvkikar ibland. Har haft SÅÅÅ mycket senaste tiden.. känns som om dagen bara är 2 timmar lång ibland!!Vi var på UL igår och allt var toppen. Lillan, japp fortfarande flicka till 100 %, mådde jättebra o sög på tummen o vinkade o hade sig. Tror hon har min näsa för det såg verkligen så ut Pappa var såååå stolt över sin lilla prinsessa. Han har lat bilderna i sin plånbok o kollar dem hela tiden haha Igår gjorde jag fyllda paprikor. Men jag, puckot herself, tänkte ju inte på att alla kryddor åker ut i vattnet så fyllningen smakade HELT osaltat men mannen löste det genom att använda saltkaret o så var det ott som attan, enl honom i alla fall. O han åt 6 stycken så jag antar att han menade vad han sa Idag håller jag på å baka bröd. Har fått låna min mammas bakmaskin. SÅÅÅ praktiskt... bara till å trycka på en knapp o i med allt. Sen jäsa o sen trycka på knappen igen o sen bara forma bullar o upp på plåt o in u ugnen. Blir toppen!! Men idag ska jag lämna  tillbaka den.. så nu håller jagpå å fylla frysen med bröd hahahaha Tror jag har gjort typ 100 st snart... o ska fortsätta ett tag till.Nästa helg får vi besök av hela albanska släkten. Jag ska göra en massa mat. Kyckling o ris, pite, Fli, Lang, salat shopë etc etc etc.. speca..... *puh* får se om jag orkar. Får kanske be besims faste rå komma hit lite tidigare o hjälpa mig!! hm.. vad har jag mer å berätta.. inte så mkt mer.Mne jag ÄR här tjejer, besa bes!!! Jag har bara inte tid å läsa igenom alla 1000000 inlägg så ibland finns det inte så mkt å skriva.. Anna o fam n: Hopaps allt löser sig för er aldrig kul när tråkigheter händer...Anna: Min brors tjej gör samma, FORTFARANDE, o hon har kala fläckar. Hon gör det i sömnen. De hade riktigt huvudbry innan de fattade det!!! Kanske är det så att det är det adrian gör? Det blir kala fläckar avdet..kramkramkramkram
  • alisandra

Hehe.

Fint namn hon kommer få eran lilla flicka.
    Min mamma heter Chrisina, lite annan stavning.
    Men jag gillar Kristina med K!

Jag kommer över över på lite suxhuk!!! Haha.
    Mumsfillibabab!

micorazón skrev 2008-01-23 14:40:51 följande:
    usch nej.. tiden går fort men ändå sakta.. på nåt sätt.. mh.. det där lät konstigt Men en ni fattar.Ja, Namnet är spikat nu. Arijeta Kristina (Appelgren) Muharremi. Kristina är vårt släktnamn på mammas sida, så min mormor blev suuuuperglad när hon hörde att vi skulle ta det. ååå så mycket bröd jag har nu. Nån som vill komma å äta en???har suxhuk hemma också. MUUUMS! Typ bästa pålägget!
  • alisandra

Ja, det är skönt.. Viktigt med fräscha händer!
    Hehe. Klart det skulle gå! Allt går.

zimona skrev 2008-01-23 14:53:18 följande:
    Alisandra:Kul att ha fina naglar jämt :D Men själv kan jag nog inte ha det. Skulle inte funka tsm med min livstil.Micorazon: Jag vet inte vad jag ska göra med henne.. Har fått tips att kläcka ett ägg i huvudet på henne när hon reser sig. tydligen så kopplar många hästar ihop det med lite smärta och sen blod som rinner ner, så då vill de inte stegra sig mer haha.. Kul att hans släkt kommer! Hur har ni fixat det?Ska du inte bjuda de på nån svensk mat??Melle:Eftersom det har tagit så lång tid att baka ut varje boll när de gått sönder hela tiden så har ju de sista bullarna fått vila, och när du säger det så var nog faktiskt dom lättare! :D Inte så bra som de ska vara , men bättre! Tack för tipset :)Frid, Malin
  • alisandra

Åh, då blir det ju extra kul för dig att göra albansk mat då.
    Hoppas det blir super gott allting då!
    Så dom riktigt får på näsan. Hahaha!

Kommer ihåg när jag bjöd Bujars mamma och pappa på Pite när Afërdita lärde mig det, hon var så stolt hans mamma!
    Hehe, hon trode inte heller jag kunde, men visst kan jag det!

micorazón skrev 2008-01-23 14:57:38 följande:
    hehe nä, det blir albanskt. Det svenska är väl kyckling o ris då För INGEN i hans släkt tror att jag kan göra albansk mat!!!!! Så det ska bli kul å visa dem hehehehe Ang. släkten. Det är alltså släkten här i Sverige, i Hässleholm. Inte de i Kosovo. Det hade vatt nåt, å ta hit alla 300 hahahahaha
  • alisandra

Men gud vad läskigt! Tur du hann se det så han inte hade stoppat den i munnen och råkat svälja den! Vad mycket tråkigheter det händer er nu.. Usch! Hoppas det vänder snart!
    Kram till er!

Fam Ndreca skrev 2008-01-23 14:56:45 följande:

Vad flitig du är!!Jag skulle behöva typ 10 timmar extra på dagen! tittade på kl och om en halvtimme måste jag gå till jobbet igen, helt sjukt!!!!Och vet ni vad som hände!! Mitt hjärta stannade och jag var säker på att jag skulle dö!Viktor blev så tyst under köksbordet när jag diskade och när jag tittar till honom sitter han  o tuggar på en glasbit och har en droppe blod på hakan!!!!!!!!!!!!!!!!!min man spelade fotboll inomhus och sparkar den så min mormors foto (taget1936 då hon var 3 år) flyger i backen och ram/glas går sönder (gissa om han blev rädd)... han städade och bar ut det i köket och tappar det och glas i hela köket!!!! Och två dagar senare äter min son på en glasbit!!! herre gud säger jag... det tar aldrig slut
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!