• PetraD

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

vi hade ingen fest alls efter :(
    fast vi bodde i husvagn dagen efter i trädgården hos en av bujars kompisar det var mysigt med levande ljus

nej, skilsmässa är ju inget vanligt där
    fast bujar har faktiskt någon(/några) i sin släkt som skilt sig. men visst är det inte många

respekt är ju superviktigt

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:07:26 följande:

vi hade med i stadshuset med vittnen och barn, sedan lite kalas hos pappa...det jag tycker mest om med att vara gift med en alban är att skillsmässa är inget man ens funderar på, man får det att funka genom att visa varandra respekt och ta hand om varandra (ok detta med respekt gäller inte alla)svenskar är inte på samma vis....
  • PetraD

ja, men jag glömde ju köpa purjolök
    men tar det imorgon om jag åker förbi det andra Lidl

alisandra skrev 2008-01-27 00:15:52 följande:
    Petra, imorgon blir det pite i stora lass! Du skulle göra med fetaost och purjolök va?
  • PetraD

ja, sånt där skvaller är väl det första man får veta

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:23:12 följande:

vi har 2 kusiner i släkten som är skilda och det var typ det första jag fick veta när jag kom dit hihiSkvallertanter i köket, vem som setat i fängelse och vem som skilt sig...grannes slampiga dotter och allt sånt!de är så söta mina små tantaruller
  • PetraD

har nog aldrig sagt

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:28:20 följande:

säger inte ni tantarulla?ÄLSKAR det ordet
  • PetraD

fick tips från en tjej som var med i denna tråden innan
    creme fraiche purjo och feta ost
    först "fräsa" purjon lite, svalna och blanda med det andra

alisandra skrev 2008-01-27 00:29:43 följande:
    visstja! otur, som jag glömde spenaten, haha hur gör du fyllningen med purjo?
  • PetraD

hihi
    gulligt ord
    tänkte mig nästan att det var något åt det hållet

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:33:05 följande:

Då fick ni lära er nå nytt!!en tantarulla är en lite roligt/söt/knasig tant som man skrattar med o vill krama
  • PetraD

lita INTE på mig till 100%, kan inte säga säkert
    men tror det är typ det ja

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:38:07 följande:

vad menar ni med pite? typ burek eller???
  • PetraD

tar vatten, mjöl, salt, matolja
    till en deg
    sen gör små bullar av den
    kavlar ut tunt tunt
    lägger på fyllningen
    sen rullar ihop till en avlång rulle och snurrar ihop den som "en kanelbulle typ"
    sen lägger den i mitten på plåten och nästa runt där o.s.v.

Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:46:39 följande:

hur gör ni den?
  • PetraD

hoppas du fattade nåt av mitt försök till beskrivning

PetraDeliu skrev 2008-01-27 00:49:23 följande:
    tar vatten, mjöl, salt, matoljatill en degsen gör små bullar av denkavlar ut tunt tuntlägger på fyllningensen rullar ihop till en avlång rulle och snurrar ihop den som "en kanelbulle typ"sen lägger den i mitten på plåten och nästa runt där o.s.v.Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:46:39 följande:
  • PetraD

ja, det finns ju olika

annars kan du göra laknor..
    har du gjort det?

alisandra skrev 2008-01-27 00:49:36 följande:
    massa olika lager tunn deg och sen fyllningen och lika med massa tunna lager deg ovanpå igen... så gör jag pite petra gör en ihop snurrade varianten! Fam Ndreca skrev 2008-01-27 00:46:39 följande:
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!