• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • funbun
    msuse skrev 2007-12-16 19:38:42 följande:
    här är det mesta ganska...löst eller vad man ska säga. de litar mkt på att man hör av sig om det är ngt, tycker jag iaf. lyx å va född 1 min efter midnatt..
    ja d e TUR, om mitt barn skulle fådas 1 minut i sås kulle jag tvinga dom att flytta fram det ett par minuter dock!
  • funbun

och du alisandra, d går exakt lika bra att koka te i grytan. det enda man inte kan är om man har gäster så kan dom inte få olika styrka på sitt te. Fast då kan man ju ha 2 kastruller kokande

• funbun
    Jeta skrev 2007-12-16 19:47:38 följande:
    jag tvättar oxå har grovstädat inför bajram och resan
    påminn meg inte, d måste jag med göra..
  • micorazón

hej allihopa!

Mannen lägger Dante nu... hör hur han skriker.. Men vi har kommit övernes om att Besim ska lägga Dante varannan natt. Dante måste lära sig att Besim också kan trösta etc... inte BARA jag. Det är jobbigt de dagar jag har mycket sammandragningar o så accepterar han inte Besim när han e ledsen, vilket han MÅSTE börja göra!!

Funderar på att köpa en potta till Dante i julklapp. Ni som har lite äldre barn, när köpte ni första pottan till era barn? Det hade varit sååå skönt om Dante kunde vara blöjfri när lillan kommer....

Nu ska vi mysa o dricka qaj, Besim kom hem tidigt idag i o m att jag är sjuk Fick Dantes smitta.. ovanligt?

• Moj Katile

Hej!!
    Vet ni vad???!!! Nu GÅR min dotter!!!! 13 månader och 7 dagar gammal!!! 
    Mamma lilla sessa! Hon har vart sååå stolt när hon spatserat runt här idag!

Nu har jag slått in julklappar... Hur mycket lägger ni per barn?

• micorazón
    Trollmoren skrev 2007-12-16 21:35:48 följande:
    Hej!!Vet ni vad???!!! Nu GÅR min dotter!!!! 13 månader och 7 dagar gammal!!!  Mamma lilla sessa! Hon har vart sååå stolt när hon spatserat runt här idag!Nu har jag slått in julklappar... Hur mycket lägger ni per barn?
    grattis!!!!!!!!! Nu blir det full far där hemma hihi

Jag har köpt för 200 kr till dante. Vet att han kommer få massor av övriga släkten då han är minstingen..
  • Moj Katile

Camilla: Anledningen till att jag fråga är att jag disskuterade med två väninnor idag...
    Mina barn får för ca 2500kr var mest pga att jag VILL köpa massa till dom å ÄLSKAR att göra det
    Andra anledningen e att det är en del DYRA saker vilket skjuter summan högt men då hette det att jag gör fel som spenderar såå mycket på dom i julklappar ist för att lägga det i en fond eller på konto....
    Fick lite dåligt samvete.....

• funbun
    alisandra skrev 2007-12-16 18:08:41 följande:
    Hallå tjejer?!Jag måste ha eran hjälp nu.Jag ska klippa mig snart och jag funderar på HUR jag skagöra, har är mina alternativ:1. Bara toppa, behålla längden och färga mörkt som nu.2. Klippa kort, ovan axlarna, färga ljusa slingor.2. Klippa kort, ovan axlarna, färga märkt som nu.Puh, hur ska jag göra?!Jag vill ha ljust hår till sommaren, men jag trivs med mitt mörka och det är inte ens säkert jag får det så ljust som jag vill ha det, heller. Ingen frissa som vill bleka ljusare påmitt mörka och tjocka hår, haha.Eller ska jag köra på kort och fint? Eller långt jävla skithår som bara hänger som ett duschdraperi över hela fejset? :D Haha, är så trött på mitt långa hår.Tusan också...!
    Om du vill ha ljust hår till sommaren måste du börja nu eftersom annars kommer du inte gå så bra. Ljusa slingor 1 gg i månaden gör ju håret lite ljusare iaf. Kort övanför axlarna är den hetaste längden just nu. Eller ja, snare till axlarna, inte ovanför. Pagen e inte så het längre så de borde su inte satsa på, särskilt tråkigt nu när ALLA har den (min e på utväxt )
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!