• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • PetraD

grattis

Teschty skrev 2008-01-08 15:14:19 följande:
    Hej alla,jag e ju superslarvig på att skriva i tråden Shame on me...Hur e det med alla? Här e allt bra och äntligen e lille Alvin här
  • micorazón

nä nu har lillen somnat o det är lugnt o skönt här hemma. Jag har bakat bullar idag, blev sååå bra. Hittade ÄNTLIGEN ett bra recept på matbulalr med VATTEN. Sonen är ju laktosintolerant så jag försöker att baka allt bröd. Billigare med tanke på hur mycket bröd Besim äter!!!!!! Äter era män också tonvis med bröd till all mat?????? Jag blir galen

ååå såå nervös, ska ju köpa bil imorgon. HOPPAS JAG. Om den är så fin som den ser ut. Handlaren lovade att den var det..... känns skönt att köpa av en bilhandlare så man itne blir lurad. Vi kommer att ta den där garantiförsäkringen också på 1 år. Att handlaren betalar alla reparationer inom ett år... kostar lite..men men

• micorazón
    jeta: jag efterlyser lite Barcelonabilder i ditt galleri!!!!!! villse ju! Ni tog väl bilder på matchen eller fick man det???

Jag LOVAR att om vi köper nya bilen så kommer jag, Besim o Dante upp till dig nån dag o hälsar på! Hade varit såå skoj!
  • PetraD

diar är mjölkproteinallergiker och vi brukar köpa vanliga limpor för 4,72 på willys som även diar kan äta

micorazón skrev 2008-01-08 21:12:10 följande:
    nä nu har lillen somnat o det är lugnt o skönt här hemma. Jag har bakat bullar idag, blev sååå bra. Hittade ÄNTLIGEN ett bra recept på matbulalr med VATTEN. Sonen är ju laktosintolerant så jag försöker att baka allt bröd. Billigare med tanke på hur mycket bröd Besim äter!!!!!! Äter era män också tonvis med bröd till all mat?????? Jag blir galen ååå såå nervös, ska ju köpa bil imorgon. HOPPAS JAG. Om den är så fin som den ser ut. Handlaren lovade att den var det..... känns skönt att köpa av en bilhandlare så man itne blir lurad. Vi kommer att ta den där garantiförsäkringen också på 1 år. Att handlaren betalar alla reparationer inom ett år... kostar lite..men men
  • alisandra

Ja, det är klart!
    Så bra skrivet, där fick dom så dom teg! HAHA!

Den där jäkla Butterlina anmälde ju ALLA mina inägg som jag skrev, jävla skit!
    Hon klarade visst inte av en diskussion där inte alla tyckte som hon, jäkla halv nazze!
    Blir så arg! Fyfyan!

Tack, det hoppas jag med på!
    Det tror jag med, och det hoppas jag också på.
    Lovar att berätta för er direkt!

micorazón skrev 2008-01-08 21:08:48 följande:
    hehe så du orkade läsa igenom mitt inlägg.. såg inte hur långt det blev förrän jag skickade det haha Men det blev lite tyst på dme i alla fall Bildbevis o allt heheHoppas på ett negativt resultat för er gumman!!!!! Det är säkert för att du är nervös o stressad!!
  • alisandra

Bujar äter så mycket bröd så det känns som det enda jag gör är att handla det där jäkla brödet, haha.
    Han äter det för tusan till ALLT!
    Men vad gör man inte för dom man älskar?

Hoppas ni blir nöjda med bilen!
    Lycka till!

micorazón skrev 2008-01-08 21:12:10 följande:
    nä nu har lillen somnat o det är lugnt o skönt här hemma. Jag har bakat bullar idag, blev sååå bra. Hittade ÄNTLIGEN ett bra recept på matbulalr med VATTEN. Sonen är ju laktosintolerant så jag försöker att baka allt bröd. Billigare med tanke på hur mycket bröd Besim äter!!!!!! Äter era män också tonvis med bröd till all mat?????? Jag blir galen ååå såå nervös, ska ju köpa bil imorgon. HOPPAS JAG. Om den är så fin som den ser ut. Handlaren lovade att den var det..... känns skönt att köpa av en bilhandlare så man itne blir lurad. Vi kommer att ta den där garantiförsäkringen också på 1 år. Att handlaren betalar alla reparationer inom ett år... kostar lite..men men
  • micorazón
    PetraDeliu skrev 2008-01-08 21:15:36 följande:
    diar är mjölkproteinallergiker och vi brukar köpa vanliga limpor för 4,72 på willys som även diar kan äta
    jag hatar limpa Känns som om jag har vuxit upp på det hahahahaha Nä, men vi hade det mycket när jagvar liten så jag e så trött på det! Jag vill ha lite grövre bröd. Så halva degen gör jag med vanligt mjöl o den andra med grahams. Brukar bli toppen!
  • micorazón
    alisandra skrev 2008-01-08 21:19:25 följande:
    Bujar äter så mycket bröd så det känns som det enda jag gör är att handla det där jäkla brödet, haha. Han äter det för tusan till ALLT!Men vad gör man inte för dom man älskar?Hoppas ni blir nöjda med bilen!Lycka till!
    men påpeka för honom att brödet "sätter sig" DIREKT i blodet o stoppar upp... Det är ofta socker i brödet o det i sin tur med andra sötsaker vilket albaner äter en del av, ger diabetes när man blir äldre. Besim försöker skära ner på brödet nu... till svensk mat äter han det inte längre... *glad*

Japp, jag står hela dagarna o bakar bröd haha
  • Moj Katile
    PetraDeliu skrev 2008-01-08 21:07:39 följande:
    nä, inte idagmen en annan dag kommer det blimen inte bestämt närom jag får för malin
    När du vill, hur du vill, å hur länge du vill!!!
    **Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • alisandra

Jag vet, har sagt det till han tusen gånger, men så envis som han och alla andra albaner är så skiter han väll i det!

Han äter det även till svensk mat, tyvärr.

Men han gör som han vill, är hans kropp!
    Men det är synd för jag älskar honom och vill inte att han ska
    bli sjuk av det, han kan ju äta det med MÅTTA!
    Haha!

micorazón skrev 2008-01-08 21:26:46 följande:
    men påpeka för honom att brödet "sätter sig" DIREKT i blodet o stoppar upp... Det är ofta socker i brödet o det i sin tur med andra sötsaker vilket albaner äter en del av, ger diabetes när man blir äldre. Besim försöker skära ner på brödet nu... till svensk mat äter han det inte längre... *glad*Japp, jag står hela dagarna o bakar bröd haha
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!