Nej, det är klart. Jag jag håller med dig i det du skriver. Men jag menade bara att det förekommer fruktansvärt mycket av det här i Sverige endå trots all hjälp och alla lagar.
Även fast det minskat en del också, säkert minskar VÄLDIGT mycket också.. Men kvinnomisshandel och sånt kommer nog tyvärr alltid att finnas.
Även fast jag önskar att det inte skulle finnas!
Men det är för dåliga straff för sånt..
Jag tror inte heller det har med religion att göra det har bara och göra med att man inte har något hjärta i kroppen.
Och ingen respekt för andra människor heller.
Önskar det fanns fler kvinnor som vågade stå emot och säga ifrån.
Vi måste faktiskt också våga ta lite plats!
För vi är precis lika mycket värda som karlarna, om inte mer.
Hahahaha!
zimona skrev 2008-01-05 15:45:34 följande:
Att det är vanligt i Sverige tror jag med, men att det inte är lika accepterat och förekommer i samma grad så som det är i en del andra kulturer känner jag mig ganska så säker på :)Min man har en kompis som var tillsammans med en svensk kvinna i två år, hon hade blivit både fysiskt och psykiskt misshandlad av sin SVENSKE man under flera år, sen var hon tillsammans med denna utlänningen som behandlade henne väldigt bra, men nu när hon tillsammans med en finne, som misshandlar henne, den här mannen har dessutom tagit med henne till Finland, så hon har inte ens längre kontakt med sina barn..Men våld som metod är vanligare i många andra länder precis som funbun sa. Det är ju accepterat som en metod i många länder. Både vad gäller barnuppfostran eller kvinnor. Det är tydligen vanligt att kvinnor slår sina män i en del länder också.Kvinnojourer finns ju inte heller i samma utsräckning som i Sverige i de flesta länder, förmodligen för att utvecklingen inte har kommit dit, ÄN, och dessutom så anser många att vad som sker innom hemmets väggar bör stanna där.Håller också med dig funbun i att det är en kulturell grej, och inte något som man kan skylla på religionen. Jag tror att det i en del andra länder är ok enligt deras kultur att använda våld, men sen tar en del enskilda människor avståd från det ändå. Medans i Sverige så är det enligt våran kultur (nu för tiden) inte ok att använda våld, men ryr sig inte enskilda individer om det, tan misshandlar sina fruar ändå.Frid, Malin.