Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Vad bra! Jo, jag vet ju hur den där reumatismen funkar. Min farmor är också jätte bra vissa dagar och sen kommer det sånna sagar som inte alls är bra.
    Som bara är skit och nedgång, men då är det viktigt och finnas där för dom som stöd. För oftast är det ju ganska bra iallafall.

Tack! För mig är det självklart och finnas där för henne nu när hon kommer hem efter operationen och behöver hjälp.
    Skulle aldrig bara skjutsa hem henne och låta henne klara sig bäst hon kan. Hon har alltid funnits vid min sida och hjälpt mig. Och nu vill jag finnas där för henne.

Det hoppas jag med Michaela!
    Jag vill inte heller bli lämnad själv som gammal på något hem.
    Vi får hoppas vi får bra barnbarn som tar hand om oss.

Fam Ndreca skrev 2008-02-06 13:33:06 följande:

Just nu mår hon jättebra! Men det går lite upp och ner...Vill säga att jag tycker det är fint gjort av dig att vara med din farmor och hjälpa henne, så många som inte orkar med sina gamlingar och låter nån annan ta hand om dom...Jag hoppas mina barnbarn kommer ta hand om mig på det viset!
  • alisandra

Nu ska vi åka och hämta henne.
    Allt verkar ha gått bra!

Vi får de när jag kommer hem igen.
    Men ha det bra så länge tjejer!
    Kommer inte kunna logga in här undertiden.

Kram på er alla!

• alisandra

Ja, men som tur är gick allt bra. Och hon fick bra mediciner utskrivna så hon har sovit bra inatt och inte haft ont. Så det känns bra! Hon var så glad att jag var med henne inatt. Så nu är jag bara hem och ska ut hundarna på en långpromenad medans Bujar jobbar sen ska jag upp till henne igen. Vi ska laga lite mat och så, tyvärr is och halt ute så vi kan inte gå ut.
    Inte bra om hon halkar med en nyopererad axel. Så vi får stanna inne och mysa lite.

Usch då! Inte alls kul med alla sjukdomar som finns.
    Önskar det inte fanns några alls!

Vi får väl hålla tummarna för att lilla bebis inte ärver det från dig och din man.
    Eller iallafall att han inte blir så sjuk av det.

Ha en bra dag!
    Och lycka till med bebis!
    Kram.

MmmJennie skrev 2008-02-06 16:46:23 följande:
    Alisandra: Förstår att du är orolig.. Men allt kommer säkert gå jätte bra =) O du är jätte gullig som ska ta hand om henne de första dagarna.. vilket barnbarn du är för henne! Håller tummarna för henne...Jag vet också hur det är med reumatism tyvärr... =(Föddes med sk barn-reumatism.. läkarna sa till min mamma att det skulle växa bort.. men men fortfarande när jag får minsta förkylning så blir jag sängliggandes pga att jag får så ont i lederna o hela kroppen =( Min man är likadan... så fort han blir lite dålig så har han ont i alla sina leder =( Så skulle inte bli förvånad om vår bebis också får dessa problem som vi har... =(Nu har jag trots min onda rygg dammsugat o moppat alla golv här hemma.. allt för att starta förlossningen.. samtidigt lagade jag kyckling o ris mmm var så suuuugen på det =) Men just nu känner jag bara min onda rygg... attans då!
  • alisandra

Tack! Men för mig är det självklart och vara där med henne när hon behöver mig, skulle aldrig tänka tanken på att säga nej då. =) Hon har hjälpt mig så mycket och alltid funnits vid min sida så jag sviker inte henne! Aldrig.
    Hon är 58år min farmor. =)

Usch, så ung?! Så jäkla orättvist!
    Det är en sjukdom med mycket smärta.. Tyvärr!
    Men som tur är har vi en av sveriges bästa läkare i Falun som opererar dom reumatisktiska. Så nu kommer hon bli bra i den högra axeln också. Skönt! =) Han opererade den vänstra för något år sedan och den är super bra nu!

shqiperi82 skrev 2008-02-06 17:05:47 följande:
    Alisandra: Gud vad snällt av dig att vara hos din farmor när hon kommer hem från sjukhuset!! Jättesnällt!! Jag instämmer i att man får hoppas att man får såna barnbarn med när man blir gammal. Hur gammal är din farmor? Min kompis har oxå problem med reutism, hon är bara 27 år!! Usch, det är en svår sjukdom!! Hoppas att allt går bra!! KRAAMJennie: INga fler kraftiga förvärkar/värkar sen?Jeta: hur går det med jobbandet?
  • alisandra

Jag vet! Tack ditt gull! =)

PetraDeliu skrev 2008-02-06 23:45:13 följande:
    du vet att jag håller tummarna stenhårt gumman
  • alisandra

HAHAHA! Preciiiiiis så blev det! Bra Petra!

PetraDeliu skrev 2008-02-06 23:53:04 följande:
    nu har jag letat fram hur det va here it comestill 4895 var det normal nummerföljd. sen kom det direkt efter det 4901 4901 4901 4898 4898 4898 4903 4903 4904 och sen därifrån fortsatte det som det ska igenHoppas någon hänger med
  • alisandra

Tur dom finns, dom där små söta damerna.

PetraDeliu skrev 2008-02-06 23:54:32 följande:
    kram till dig och din underbara farmorfrån mig som också hade en underbar farmor
  • alisandra

Nej, nu ska jag med hundarna ut på en lååång promenad. Så dom klarar sig till lite senare. Måste antagligen hit en vända till innan Bujar kommer hem vid 19, men det fixar jag.

Sen ska jag och handla till lilla farmor och sen ska vi laga lite mat. Blir nog där heladagen idag med.
    Men kommer antagligen sova hemma! Skönt.
    Saknade min säng och lite saknade jag Bujar, HAHAHA!

Ha en bra dag tjejer!
    Kram.

• alisandra

Godmorgon! =)

Vad kul! Grattis till beskedet!
    Dom kommer säkert vara super nöjda med dig som nuse.
    Coolt att det är på självaste BF dagen! Haha!

Ha det bra, nu MÅSTE jag gå.
    Kram.

(Kan som vanligt inte slita mig, haha!)

MmmJennie skrev 2008-02-07 10:29:55 följande:
    God morgon flikkor!Idag är jag o mannen JÄTTE GLADA! Fick precis brev från migrationsverket och min mans föräldrar FÅR KOMMA HIT!! =) From 080215 =) hehe på självaste BF dagen =) Kan inte bli bättre... Men blev samtidigt nervis för då måste jag visa att jag är duktig nuse.... men det kommer säkert gå bra!
  • alisandra

Pappa är 39år och mamma 38.

Ja, det var verkligen en STOR lättnad!

shqiperi82 skrev 2008-02-07 10:54:58 följande:
    oj bara 58 år!! Hur gammal e din mamma och pappa då?Underbart att det allt gick bra!!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!