• PetraD

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

känns faktiskt så att vill de inte ha det som lagas så ät det ändå eller va utan. för man vill ju inte göra massa olika. blir olika här ändå eftersom diar är allergisk
    brukar bli någon slags buffe här så alltid finns nåt alla gillar
    men blir väl så när man är några stycken

funbun skrev 2008-02-12 14:50:32 följande:
    Haha vem gör inte det. Fullt upp! Lagar mat blir väl inte varje dag direkt. Jo till adrian såklart men valle äter inte korv å sånt så dom dagar jag lagar det så får han vara utan mat. Jag tycker nämligen att om det inte passar det som jag lagar kan han ta och laga sin egen mat. Jag är en tämligen kass nuse men som sagt vem orkar bry sig om bortskämda karlar hahaha
  • PetraD

vad skönt att du fixade så att de ska betala det åt henne
    det lönar sig verkligen att tjata

alisandra skrev 2008-02-12 14:51:44 följande:
    Nu ska jag gå till Bujars mamma, jag och Afërdita ska hjälpa henne med lite mat och så.Hon har ju opererat ut 2 tänder igår så hon har jätte ont och orkar inte laga mat till familjen.Så jag och Afërdita ska hjälpa till lite! =)Äntligen har dom gått med på att betala nya tänder till henne!Jävla folktandvård rent utsagt! Usch..Först ville dom ju inte betala behandligen så jag fick ringa runt och bråka med alla vrånga kärringar!Sen började vi kolla upp om hon skulle åka till något annat land och fixa dom, men jag gav mig fan på att DOM SKA betala!Och så blev det! Duktiga jag! Haha!Nu har hon bara 2 tänder kvar och dom ska också opereras bort när det läkt efter dom andra 2 dom tog bort igår.
  • PetraD

fast det brukar bara bli enkelt steka i skivor
    men vill komma på lite annat så tar gärna emot förslag
    flygande jacob måste jag prova, har faktiskt aldrig gjort

funbun skrev 2008-02-12 14:52:08 följande:
    Lyllos dig som får laga fläskfile. Valle tycker inte om det så d blir aldrig att jag lagar det bara till mig och adri. Annars älskar jag flygande jacob med fläskfile istället för kyckling. Yum Yum Gimme Some!
  • PetraD

nej, det är klart
    men de brukar (nästan) alltid få samma
    största skillnaden är då vi äter nåt som diar inte kan äta
    är det med mjölk så brukar jag använda mjölkfri havredryck istället så alla kan äta samma
    men när jag gör pasul brukar barnen få annat för de gillar inte det. de äter lite men inte så de blir mätta. så då är bättre att göra annat

funbun skrev 2008-02-12 14:53:58 följande:
    Jag har inget emot att laga annorlunda mat till barn, dom e ju BARN
  • PetraD

verkligen värsta att komma på vad man ska laga. här blir oftast två ggr/dag också (minst)
    gott med pite. smidigt också att laga en gång och så räcker det så man inte behöver göra mer mat den dagen

samma här, jag bestämmer maten eftersom jag lagar den. sen kanske jag inte lagar nåt som han verkligen inte gillar. men han äter det mesta.
    jag lagar den maten jag vill ha och det får de andra äta också. ibland nåt som han vill ha eller barnen, men oftast det jag är sugen på

alisandra skrev 2008-02-12 14:53:58 följande:
    Det gör jag varje dag. 2 ggr varje dag.Ett mål till mig på dagen och sen ett som vi äter när han kommer hem ifrån jobbet! Älskar att laga mat!Det värsta är ju att komma på vadfan man ska göra för något!Men idag blir det iallafall pite. Ovanligt? Haha!Äh, man får väl tämja dom lite.Och visa att dom inte kan få allt vadfan dom vill.Maten är det JAG som bestämmer i detta hus efter som JAG lagar den, bra regel!
  • PetraD

du vet att du är välkommen när som helst gumman

alisandra skrev 2008-02-12 14:55:13 följande:
    Jag vet! Fast ibland är det kul också.Det jävliga är ju att komma på vad man ska göra. Haha! Ja, jag ska trycka upp piten i fejjan på han när han kommer hem, sen åker jag till dig så äter vi lite mumma! Jag tar med rödlök! Det är jag beroende av! Muuuums!
  • PetraD

jag också
    vill han inte ha så svält
    eller säg att det är något annat kött
    märker han kanske inte om han inte ser när du lagar det

alisandra skrev 2008-02-12 14:55:55 följande:
    Men gör det endå! Hade jag gjort! Haha!
  • PetraD

bra gjort av dig
    alltid lättare att prata mellan 4 ögon

alisandra skrev 2008-02-12 14:56:45 följande:
    Ja! Jag åkte till och med upp till Falun och pratade med kärringen för hon var så jävla stöddig i telefon.
  • PetraD

nej, nu måste jag logga ut och fixa färdigt maten
    hoppas vi ses senare

Kram
    ha det super tjejer

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!