Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Haha, ja det förstår jag! Men det behöver jag inte oroa mig för eftersom jag inte bar några barn.

Ja, tyvärr.. Tänk sommar och sitta ute på stan och fika timme efter timme, åh vad jag saknar det!
    Vill göra det nu!

Förstår det, men har du långt kvar då?

Hehe, okej. Jag stryker en dukfan nu.. Usch!
    Hatar att stryka. Vem kom på att man ska göra det?

Mèlie E skrev 2008-01-30 13:30:24 följande:

jo verkligen specielt när man har barn så vill man verkligen ha snö än lera. nej det är inget snö alls nu på vägen är snart i nässjö.Ja fika ute är det bästa men vi får nog vänta ett tag.fan jag är sååå uttåkad. Och så pker jag baklänges börja fan må illa:(
  • alisandra

Vad söt hon är. =) Fina bilder.

shqiperi82 skrev 2008-01-30 19:14:20 följande:
    jag har lagt in NÅGRA bilder från Mirelas kalas i mitt galleri, inte många men men
  • alisandra

Nej, usch! Vi hade vår och jätte fint igår, sen imorse när vi vaknade var det alldeles vitt och vräkte ner stora vit snöflingor, trode inte det var sant! Visst var det fint och hela dagen har varit fin idag, massa snö och solen lyste.
    Men den är för sen, fick vi ingen snö på jul behöver vi inte ha någon nu heller! HAH!

Jag vill ha vår nu, men detta smälter npg bort imorgon, tror och hoppas jag! Tralala...

Vart tusan är alla?!

micorazón skrev 2008-01-30 21:11:14 följande:
    hehe vi har vår här... det regnade idag, men inge snö och fåglarna kvittrade i morse. Flytta till Skåne vetja!
  • alisandra

Åh, visst är det kul och shoppa? Shoppade hur mycket som helst på IKEA igår, en hel vagn, haha. Så kul..
    Bujar vart tokig när jag tog kort med mobilen på vagnen och skickade till honom, han vart lite orolig eftersom jag fick hans kort. Haha! Ikea är en farlig affär, det blir alltid en massa mer än man räknat med.

Jag köpte nya bestick förra månaden, sånna där svarta i smide som dom säljer på indiska, så fina!
    Tunga är dom också, men dyra som attans! Köpte bara 6 av varje sort, får köpa några fler sen! Älskar dom!
    Indiska har mycket fint! Dit måste jag någon dag!

Vad gör ni tjejer?!
    Många man inte har sett här på länge nu..

micorazón skrev 2008-01-30 21:10:28 följande:
    över ett år, helst ska man vänta längre. Det finns väl nitriter i det? Det är därför.. så inte första året men sen är det väl OK, om man nu MÅSTe ge.. Näää, håller med, många börjar försvinna!! Jag har ju klargjort att jag i alla fall kommer tillbaka på HELTID efter april hahahaha Måste bara trycka ut lillan först... för hon gör mig såååååååååååååååå trött... dygnet ruint just nu Idag har vi varit o shoppat. Köpte 6 st blommor med krukor, 4 par gardiner (t kök o sovrum), nya handtag o knoppar till köket och till garderoberna i huset. I kromat silverfärgat. Blev såååå fint, sån skillnad! Som ett helt nytt kök!!! Men idag kom jag på att vi bara har 4 gafflar!!! min son älskar att hämta dem o lägga dem på div. ställen i huset. Jagvet bara inte var än.... S nu får jag låååna av min mamma i helgen PINSAMT!!!!!! jaja, jag kan ju inte ha 4 gafflar när det är typ 13 pers som kommer hit på söndag...
  • alisandra

Det tycker jag absolut du ska göra, så gör oftast alla konditorier så dom ska vara saftiga och goda. =)
    Du kan täcka tårtan med ett tunnt lager grädde också, så den inte blir torr utan riktigt saftig och sen ett tunnt lager till imorgon inna du lägger på marsipanen, antar att du ska göra en preincesstårta eller en opera?

Lycka till med bakandet nu fick du lite konditor-tips!

Fam Ndreca skrev 2008-01-30 22:26:39 följande:

Tack gumman!Nuär det mesta klart, bara tärtan men jag funderar på att göra bottnar idag och låta dom stå o bli saftiga över natten med fyllningen i.. Kan man göra så??? självklart dekorerar jag och har på grädde imorgon...Köpte färdiga kakor jag brukar göra egna jättegoda men det är så mycket annat att göra plus att jag knäckte ryggen så jag kan knappt stå!Men det är så roligt med kalas så jag kämpar vidarefina bilder Annah! Hon är rätt lik dig va????
  • alisandra

Ja, det förstår jag.. För barnen är det ju jätte tråkigt! =( Men inte för mig, haha. =D

shqiperi82 skrev 2008-01-30 22:09:00 följande:
    Jag vill ha snö, elelr iallafall min son! han har bara kunnat åka skidor EN gång i år!!! Det är katastrof för honom...
  • alisandra

Ja, det vill jag se bilder på. =)

Vilken är er favorittårta tjejer?
    Min är pärontårta eller Princess, INTE Opera!
    Hatar sylt i tårtor! BLÄ!

Fam Ndreca skrev 2008-01-30 23:44:56 följande:

tack gumman!jag ska göra en viktor speciallägger in bilder imorgon!kram
  • alisandra

Vad jobbigt och inte veta, hoppas du får veta snart vart du ska vara iallafall. =)
    Vad är det för fel på bilen då? Jag hatar bilar, dom är alldeles för komplicerade, haha. Det borde bara vara och starta och köra, inte behöva tanka eller fixa och byta massa saker.
    På måndag ska jag besikta min bil, haha! Ska bli spännande och se hur det går.. Antagligen bra! =)

PuMaMoRsAn skrev 2008-01-31 11:25:38 följande:
    Jag kikar in och följ tråden mne jag är itne så aktiv just nu.Vet fortfarande inte var jag komemr bli placerad på för jobb, pluggar som en gris och har fullt upp! Men men det komemr bli lättare någon dag!Igår rasade min bil så nu är jag utan bil IGEN!!!!
  • alisandra

Så här kul har jag och Bujar när han jobbar:

Bujar säger:
    jag lära svenskar mycket brra,jag älskar svenske flickor och stats ministren

Bujar säger:
    sverige mycke bra lland

Bujar säger:
    okej ej då ej då

Bujar säger:
    svenish

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    mår du bra?

Bujar säger:
    jag mor mucke brra tak. du mor bra?

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    men sluta bujar

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    MUT!

Bujar säger:
    hahah e hangsh mutin ti,,,boll ma mos fol pa lidhje

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    ik!

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    jag fatta inte blattespråk jao

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    qifsha pidh e nanes

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    eller hur det stavas

Bujar säger:
    svenska:ät upp bajset själv och inte öppna munen i onödan

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    hahaha lägg av nu idiot!

Bujar säger:
    mig jobbar vidare

Bujar säger:
    hej då

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    tungjatjeta bonden

αℓєχαи∂яα ρєяѕѕσи säger:
    hahaha

Vilken tönt han är, dryyyygskåp! Hahaha!

• alisandra

Nej, på msn. Haha!
    Han älskar att driva med mig så där och jag blir super irriterad. För han låtsas vara dålig på svenska.

shqiperi82 skrev 2008-01-31 15:20:48 följande:
    hahaha... vadå pratade ni i telefon eller på sms eller vad?
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!