• angelica88

Ni som har förlossningsrädsla..

Ni som har förlossningsrädsla, VAD är ni rädda för?

• Svar på tråden Ni som har förlossningsrädsla..
  • Djouhanna

Igångsättning + stort barn. Är diabetiker,och min baby lär inte vara liten

• angelica88
    Djouhanna skrev 2007-12-11 11:30:24 följande:
    Igångsättning + stort barn. Är diabetiker,och min baby lär inte vara liten
    Okey. Är du så rädd att du skulle vilja ha snitt, eller mer nervös?
  • emmish

Smärtan, nålarna, rädd ifall jag skulle behöva snittas... i stort sätt allt faktiskt!

• angelica88
    emmish skrev 2007-12-11 11:35:28 följande:
    Smärtan, nålarna, rädd ifall jag skulle behöva snittas... i stort sätt allt faktiskt!
    Usch då Men nålar behöver man väl inte?
  • emmish

Jo, jag fick en massa dropp och de tog blodprov på mej ett antal gånger under själva förlossningen. sen är jag a- så efter förlossningen så är jag tvungen att ta en spruta... *puuh* Sen forlorade jag en massa blod under första förlossningen och var tvungen att ta emot blod. Nålstick igen... Uhhh...

• emmish

Typiskt att en sån som jag ska vara så hysterisk =)

• angelica88
    emmish skrev 2007-12-11 11:40:09 följande:
    Jo, jag fick en massa dropp och de tog blodprov på mej ett antal gånger under själva förlossningen. sen är jag a- så efter förlossningen så är jag tvungen att ta en spruta... *puuh* Sen forlorade jag en massa blod under första förlossningen och var tvungen att ta emot blod. Nålstick igen... Uhhh...
    Usch då, jag är oxå jätterädd för sprutor, så jag vägrade bedövning, men sen fick jag någon spruta precis när hon var ute, kommer ihåg att hon satte på ett sånt där band och jag skrek JAG ÄR SPRUTRÄDD, sen märkte jag inte ens när jag fick den, hade fullt upp med att titta på Moa
  • mammalovisa85

jär är rädd för att få ett för stort barn(dottern vägde 4740), rädd för att tappa kontrollen, inte bli hörd. Är också rädd för att inte bli tagen på allvar eller få klara besked innan förlossningen

• emmish

När min son var ute så körde de iväg mig till operation eftersom moderkakan inte ville släppa... de skulle ge mig ett NYTT dropp för jag skulle få lugnande. Jag skrek som en dåre och ville absolut inte bli utsatt för fler stick. Till slut blev de lite sura på mig och sa till mig på skarpen: "Emma, du har precis fött barn- vad är då ett litet stick i armen?" Sen stack de mej och gav mig en massa lugnande...

Det vill jag aldrig uppleva igen. Hoppas att det kommer gå bättre med nästa bebis!

• Djouhanna

Okey. Är du så rädd att du skulle vilja ha snitt, eller mer nervös?

Är LIVRÄDD för det. Skulle gärna snittas! Har varit till en aurora-BM och hon skulle fixa så att jag får tala med en läkare nästa vecka,om eventuellt snitt eller igångsättning. Men att de skulle sätta igång mig,fast jag är livrädd för det tycker jag att låter lite knäppt
    Det blir lite bråttom eftersom jag har BF nästa vecka.

Svar på tråden Ni som har förlossningsrädsla..