• Anna73

Tack till donator??

Hej!!

Vår kompis ska ställa upp som donator,,,,,det kommer sannerligen bli nån gång nästa år,, hon ska på samtal i januari,,

Nu undrar jag hur jag ska tacka henne,,,vill ha en dikt till henne från oss,, en dikt om att hon ger oss det barn vi vill ha,,,,

nån som är bra på dikter???

Hjärtekramar Anna

• Svar på tråden Tack till donator??
  • svensdotter

varför inte låta henne vara gudmor?

• viseversa

gud vilken underbar människa!! ja hur tackar man för en sån sak!? kan tyvärr ingen dikt men det låter som en bra sak!!

• Anna73

Har redan frågat henne om gudmor ,, men hon är till min dooter o någon mer så hon sa att det vill hon inte.. men hon kanske ändrar sig:)

Kraam

• PernillaWaxin

Vilken underbar människa. jag skulle inte ta en dikt som någon annan skrivit utan skrivit ner i ett brev hur tacksam jag skulle vara

• BebisVagga

jag trode inte man fick ställa upp som äggdonator till vänner?!...  men gud va bra att man får det..

• Anna73

Jo dom sa attd et är vi som bestämmer om vi vill ha hennes ägg...o det vill vi då vi vet att hon är frisk o får friska barn....

Kramar

• BebisVagga
    Anna73 skrev 2007-12-10 11:23:55 följande:
    Jo dom sa attd et är vi som bestämmer om vi vill ha hennes ägg...o det vill vi då vi vet att hon är frisk o får friska barn....Kramar
    va bra.. Jag har en vägerska som har jättedåliga ägg.. dessutom har hon tunn hinna i livmodern så det fäster inte.. undrar om det e samma att ställa upp som surrugatmamma??!!
  • Belana

Vilken fin vän!!! Vill man göra det enkelt för sig så kan man ta till exempel den här dikten, och lägga till "Allt detta tack vare dig! Vi kan aldrig tacka dig nog."

"Lyckans minut"
    av Erik Lindorm

Är det sant att jag håller ett barn på min arm
    och ser mig själv i dess blick
    att fjärdarna gnistra och jorden är varm
    och himmelen utan en prick

Vad är det för tid
    vad är det för år, vem är jag,
    vad bär jag för namn?
    Du skrattande knyte med solblekt hår
    hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever
    på jorden jag står.
    Var har jag varit förut?
    Jag väntade visst miljoner år
    på denna enda minut.

• viseversa

nej det är vad ´jag vet fortfarande olagligt i sverie att vara surugatmamma!!

BebisVagga skrev 2007-12-10 11:26:37 följande:
    va bra.. Jag har en vägerska som har jättedåliga ägg.. dessutom har hon tunn hinna i livmodern så det fäster inte.. undrar om det e samma att ställa upp som surrugatmamma??!!
  • BebisVagga
    Anna73 skrev 2007-12-10 11:32:43 följande:
    Surrogat mamma är olagligt men du får donera dina ägg...
    okej.. fastt just nu funkar det inte.. jag e ju själv gravid nu.. hehe..
  • svensdotter

du kan väl be henne vara med på förlossningen???
    jag fick vara med på en väns förlossning eftersom jag aldrig kommer att kunna föda vaginalt pga att trångt bäcken.

o jisses vikken upplevelse

• Anna73

Jag får nog i såna fall kejsarsnitt mina 2 andra barn är födda med kejsarsnitt på havandeskapsförgiftning..men det återstå att se ju:)

• svensdotter

j men att få vara med där måste ju få vara häfigt fr henne

• LML

Grattis till er och skönt att ni har en fin vän.

Men ja måste fråga bara - har tänkt länge på det o även disskuterat saken med en vän som är ofrivilligt barnlös.
    Känns det inte konstigt att föda sin väns barn? Ja menar - tänk om barnet blir likt henne? Ja kan mkt väl tänka mig att donera men inte till nån ja känner - tänk om deras dotter/son ser ut precis som mig eller mina andra barn? Hur känner du? E jättenyfiken. Lycka till när d blir dags *håller tummarna*

• Anna73

LML...

Jo vi har tänkt på att barnet kan bli likt henne... men det är inget jag känner gör något,,, jag vet att hon är frisk o får friska barn,, det är det viktiga för oss...

Just nu känns det såå spännande,, vad kommer att hända,, tar det lång tid?? går det på första försöket...

Det jag måste tänka på nu är jag är i form att jag mår toppen att min kropp är redo ,, för att jag inte detta så blir det kanske inget för min kropp säger stopp...

Det enda jag tänker på nu är att vi kommer få en bebis som är frisk. som kommer att klara sig,, en lillebror/ syster till Moa o till Hugo.....

Skulle vilja ha en tjej ,, för kanske kommer en kille att påminna för mycket om Hugo,,vem vet,, men vi behöver killar i familjen/släkten...de enda killar vi har är ingifta:)

Ni får gärna skriva till mig o även kolla min blogg....www.hjartebarnsmamman.blogg.se

Hjärtekramar Anna

• LML

Okej. ja håller alla tummar för er. STORT lycka till.

Svar på tråden Tack till donator??