• Im Fabulous

Jag är så j-vla rädd för Kejsarsnitt :(

Den här eviga rädslan över att behöva genomgå ett kejsarsnitt har följt med mig genom precis hela graviditeten. Det är det enda jag tänker på i perioder och vill liksom bara springa och gömma mig!

Först fick jag för mig att barnet skulle hamna i säte, och att jag typ skulle bli tvingad att genomgå Ks för att "man snittar upp folk på rutin vid sätesbjudning"...
    När barnet äntligen fixerat sig med huvudet nedåt kunde jag känna mig lugn.
    Men lagom tills dess börjar man ju också fundera kring allt annat kring förlossningen. Och nu börjar andra tankar dyka upp..
    "Barnets hjärtljud går ner, bäst att vi snittar"
    "Värkarbetet är för svag, bäst att vi snittar"
    "Vi älskar att skära i folk, bäst att vi snittar"

Jag hör bara om folk som blivit akutsnittade till höger och vänster, hör ALDRIG om en komplikationsfri normal förlossning! Är det för att jag helt enkelt bara reagerar på alla skräckhistorier?

Åhh, jag orkar inte! Nu är jag på BF+4 och har fått för mig att kroppen glömt att det ska födas barn, så att man kommer vara tvungen att sätta igång mig (vilket givetvis kommer misslyckas) så att man måste snitta....

Varför kan man inte bara få njuta av sin graviditet!? Och varför är det ett himla kejsarsnittande till höger och vänster hela tiden!!!!????

• Svar på tråden Jag är så j-vla rädd för Kejsarsnitt :(
  • Im Fabulous

Hannamiller: Men hur kändes det? Att vakna upp ensam med tom mage? Och hur kände du när man kom med bebisen till dig? Och fick du igång amningen sen?

• Janina

Jag var otroligt förlossningrädd , och fasade över förlossningen . Födde vaginalt helt utan kompilkationer . Är helnöjd med min förlossning och skulle lätt kunna göra om det :) Oavsett om du kommer föda vaginalt eller få snitt så kommer allt gå jättebra för dig :)

• Pixxxy

Förstår att det känns pissjobbigt TS.
    Jag har långt kvar till BF men är ändå livrädd för just kejsarsnitt
    Hänger mycket ihop med min sprut/kanylfobi och jag har fått en remiss till Aurora just pga detta.
    Hoppas så att det kommer bli bättre efter man varit där..

BF 16 mars v 26
  • Im Fabulous

Pixxxy: Ja, någon annan nämnde detta med Aurora tidigare i tråden.. Men frågan är om jag hinner det? Är ju på BF+5 idag :|

• hannamiller
    Im Fabulous skrev 2007-12-05 13:54:16 följande:
    Hannamiller: Men hur kändes det? Att vakna upp ensam med tom mage? Och hur kände du när man kom med bebisen till dig? Och fick du igång amningen sen?
    Oscar kom ut 02:37.. Första gången jag vaknade till var runt 8 tror jag.. O frågde efter lillen. Sen plötsligt fick jag för mig att det kanske inte var en Oscar o var tvungen att fråga om det var en kille..
    men vid 9 tiden fick jag träffa han Oscar i 5 min för jag var på uppvakningen..
    jag har nog aldrig i mitt liv vart så glad..
    Där var jag i 16 timmar.. Utan sonen sen..

Amma gick lite si o så.. Men jag fick ringa efter systrana för hjälp dom första 2 dagarna..
    Nja jag valde sen att bara amma i 2 månader..
    Lite hur det var.. Det finns så mycke mer att säga om allt..
  • Im Fabulous

Hannamiller: Det låter fruktansvärt.. Tack för att du ville dela med dig..

• hannamiller
    Im Fabulous skrev 2007-12-05 14:02:17 följande:
    Hannamiller: Det låter fruktansvärt.. Tack för att du ville dela med dig..
    Kanske det är.. Men man är glad att man lever..  Men nästa gång ska jag födda normalt o känna värkan..
    Jag hoppas allt går som du önskar dig..
    När dagen kommer så är du stark.. Då är det bara du o babyn.
  • Pixxxy
    Im Fabulous skrev 2007-12-05 13:59:56 följande:
    Pixxxy: Ja, någon annan nämnde detta med Aurora tidigare i tråden.. Men frågan är om jag hinner det? Är ju på BF+5 idag :|
     Du kan inte ringa till din BM idag eller kanske till Aurora rent ut av och be om en "akut-tid". Det kan ju hända att de har fått avbokade besök och har en tid eller två över.
    Lider med dig *kramar*
    BF 16 mars v 26
  • Im Fabulous

Tack för allt stöd tjejer. Det hjälper, även om man ändå är skitskrajj. Tack!

• Fru U

Vet inte om någon nämnt det men OM det blir värsta scenariot, alltså KS så kanske mannen eller någon annan kan filma hur barnet lyfts ut  och navelsträng o allt det där klipps... Då har du fysiska bevis på att det är ditt barn (jag har funderingar på att göra så)

Visst är det äckligt att se det i efterhand men man har som sagt ett fysiskt bevis att använda mot hjärnan/hjärtat som kanske tvekar till om det är ens barn

Live and let live
Svar på tråden Jag är så j-vla rädd för Kejsarsnitt :(