Inlägg från: Miniluvan |Visa alla inlägg
  • Miniluvan

Till er som är adopterade!

Jag är adopterad från Indien, jag och min sambo har försökt att få barn ett tag nu, vi har 2 missfall bakom oss. Vi har pratat om att adoptera om det skulle vara så att vi inte själva kan få. Ingen av oss är främmande för det. Vi vill gärna ha egna biologiska barn men adopterar gärna.

Vi ska nu om 10 dagar åka till Indien och besöka barnhemmet jag kommer ifrån, har även lyckats få lite kontakt med folk som hade hand om mig innan jag kom till Sverige. Det ska bli spännande men även lite skrämmande att åka tillbaka. Jag har inga minnen eftersom jag kom till Sverige som 3 månader.

• Miniluvan

Jag är född i Bangalore, vad jag vet, ska försöka ta reda på detta nu när jag ska åka. Det är nämligen så att jag bodde på ett barnhem som ligger utanför Mangalore, därför blev jag lite konfunderad när jag upptäckte det. Varför flytta mig 50 mil? Ska faktiskt träffa advokaten som hade hand om min adoption och nunnan som tog hand om mig. Det ska bli himla spännande.

• Miniluvan

Har hört att Indiskor ska vara mycket fertila, inte för att det stämmer på mig direkt. Har ännu inte lyckats bli gravid, men det kommer säkert. Annars så spelar det inte mig någon roll om jag får biologiska eller adopterar. Ett barn är alltid ett barn, eller hur?!

Svar på tråden Till er som är adopterade!