inoka skrev 2007-12-06 20:41:32 följande:
Vietnammamma: Bara undrar lite..När du hämtade Viktor hur mkt fick ni veta av hans ursprung? Min kusin vill finna sin biologiska mamma men när vi tog en närmre titt på hans papper så står det knappt ngt om honom och ens var han är född. Så var det för mej men då är det endå 31 år sen jag kom hit och lite har ju ändrats. Tänkte bara om det var just sri-lanka som var dåliga på att dokumentera eller om det är så över lag att man inte får reda på så mkt om barnet och ursprunget..
Vi fick veta det som fanns att veta, vi besökte ju också barnhemmet och vi fick då också möjlighet att prata med barnhemspersonalen och de som hade varit ansvariga just för vår son. Vi filmade mycket från barnhemmet också vilket är guld värt att kunna visa för sonen. Han har redan sett filmen x flera
Det är nog väldigt blandat och olika. I vissa fall finns det inget att berätta, barnen kan vara hittebarn, kan ha lämnats på sjukhus av modern som uppgett falskt namn, alltså omöjligt att spåra. Så det varierar nog väldigt tror jag. Maken är från Korea och han har namn och efternamn på båda sina bioföräldrar vilket är rätt ovanligt. Jag vet inget å andra sidan.