• inoka

Till er som är adopterade!

Är oxå adopterad och väntar mitt tredje nu i april och för mej skulle det inte spelat ngn roll om jag adopterat ett barn eller fått "egna". Mina föräldrar har Aldrig gjort ngn skillnad på mej eller min bror som pappa skämtsamt säger är hemmagjord. Tvärtom har jag nog växt upp mer skyddat och varit lite speciell i min familj och släkt. Gäller även min kusin som är adopterad från sl.
    Min farfar sa alltid att jag var guds speciella gåva till dem och att jag blev född för att komma hit till dem.
    Så att få "hemmagjorda" barn eller att adoptera gör ingen skillnad.
    Kärleken till barnen är de samma och som adopterad är jag skrämmande lik brorsan i allt utom utseendet :)

• inoka

Vietnammamma: Bara undrar lite..
    När du hämtade Viktor hur mkt fick ni veta av hans ursprung?
    Min kusin vill finna sin biologiska mamma men när vi tog en närmre titt på hans papper så står det knappt ngt om honom och ens var han är född. Så var det för mej men då är det endå 31 år sen jag kom hit och lite har ju ändrats. Tänkte bara om det var just sri-lanka som var dåliga på att dokumentera eller om det är så över lag att man inte får reda på så mkt om barnet och ursprunget..

• inoka

Vietnammamma: Min kusin lämnades över till adoptivföräldrarna av hans mamma precis efter rättegången och mitt i allt kontrollerande kaos som det var så glömde vi faktiskt bort att fråga henne olika saker, och efter 12 år så förstörs alla papper i sri lanka men vi har hennes namn att gå på. Jag hade inte mer heller visserligen och har hittat hela min singalesiska familj :)
    V mysigt att han tittat på filmen *S*
    Tack för du svarade ialla fall :) Kul att veta hur det fungerar i andra länder med information odyl.
    S-L är inte direkt känt för att vara nogranna med sånt *S*

• inoka

Vietnammamma: Bara berätta en liten kul sak..
    Jag och min pappa är så kopiöst lika..i sättet och i utseendet. (min adotivpappa) *S* Det är till och med folk som frågat om min mamma är mörk för jag själv är ganska ljus i hyn.
    Jag tror man tar efter så mkt från sina föräldrar vare sig man är adoptivbarn eller inte.

• inoka

Vietnammamma: Jag var ju med min kusin och hämtade en liten son i srilanka. Var med när de satt tillsammans med bio.mamman och domaren för att skriva på papper och dyl och fick även vara med när mamman lämnade över Daniel till sin nya mamma..
    Jag som kusin var helt slut känslomässigt och Annakarin(mamman) såg verkligen ut som hon gått igenom en sån otrolig pärs. Vilket det var. För att ta emot sonen från sin mamma och veta vad hon gav upp...
    När jag jämnför mina förlossningar är det inte ngt mot vad hon vad med om.
    Det var en mäktig känsla att få vara med.

• inoka

Mina föräldrar har aldrig gjort ngn skillnad på oss...vi är ju deras barn båda 2..jag tog en liten omväg bara men att det alltid varit meningen att jag skulle komma till dem..
    Däremot har pappa en egen liten förklaring när han kommer med alla 4 barnbarnen varav 2 är mörkare än de andra 2... Han benämner min bror som "hemmagjord" *S*

• inoka

Fru hemlig: klart de flesta menar det..Sen finns det säkert många som blir osäkra på vad de ska säga när ngn frågar om deras barn...därför tycker jag pappas utryck är lite kul för det är ju så..vi är deras barn båda 2 men en är hemmagjord...Men så har vi samma sjuka humor..
    oj va veligt skrivet kanske men jag får nog ta och stänga av datorn nu..har hela ugnen full med saltdegsfigurer..gäller att aktivera monstren när de är hemma från dagis och de regnar..*S*

• inoka

FrökenL: Hoppas det är ok att jag frågar..
    Men har inte det känns konstigt? Att ha sin biologiska mamma i samma stad.
    Eller har du fått veta det sent? Vet hon om var du finns?
    Själv är jag ju från srilanka men har kontakt med mina bio.föräldrar men det är ju endå långa avstånd mellan oss..

Hoppas det var ok jag fråga :)

Svar på tråden Till er som är adopterade!