• Gitani

Till er som är adopterade!

Är adopterad från Sri lanka. Har aldrig tänkt så faktiskt. Utan mer om jag ville ha barn. Om jag inte fått mina barn, skulle jag adopterat direkt.
    Tycker inte att mina föräldrar gjorde fel som adopterade mig från Sri Lanka för vad skulle jag haft för liv där? Dom är ju mina föräldrar. Enda skillnaden var att dom fick åka och hämta mig där istället för på BB. Folk som säger att det är fel att "ta" barnet från dess hemland, har ju ingen aning om vad dom pratar om. Men det är ju bara min åsikt =).

• Gitani

Måste bara säga att som adopterad kan man ta digt illa upp när någon säger att de vill ha egna barn. Men att de kanske kan tänka sig att adoptera. Ordet egna får en mycket negativ klang. Så jag tycker att det är oerhört viktigt att tänka på vad man säger. De flesta menar ju inget illa såklart men det spelar ingen roll. Det känns ändå jobbigt när någon säger så.

• Gitani

Fru hemlig: Självklart ska man inte hålla på att tjata på folk och visst gör man skillnad på vem som säger vad. Min kusin har en biologisk son och har nu adopterat en liten flicka från etiopien. Då kan jag bli lite irriterad på min faster som pratar om sin dotters son och adoptivdotter. Hon är ju mycket insatt i vad adoption är då hennes bror, alltså min pappa har 3 barn som är adopterade.
    Men jag förstår hur du menar =).

Svar på tråden Till er som är adopterade!