Inlägg från: Änglatuss |Visa alla inlägg
  • Änglatuss

Rosenrot & Bisolvon??

Annapanna1975 skrev 2007-12-16 17:00:37 följande:
    Änglatuss,varför ska ni inte räkna från januari/februari?
    slutade amma helt i oktober, vissa säger ju att man inte ska räkna med dom månaderna man ammat och att fertilitetsutredningen kan skjutas upp bara för det, innebär att vi får vänta 1 år till...
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-16 18:51:55 följande:
    Hmmm, mysko. När man inte vill bli med barn säger de ju att amning inte är något preventivmedel...
    ja precis.. men tydligen är det de för vissa!! Det är värre att delamma (amma lite) än att helamma!!
    BeataBus skrev 2007-12-17 01:13:13 följande:
    hehe ja när har jag BIM senast den 30/12..hmm vilket borde bli 11 dagar...right? Fyy faan länge dit ju...jag kommer ju inte att kunna hålla mig från testeriet SÅÅÅ länge..Men eftersom jag inte tror det blev någon fullträff denhär gången heller så köper jag tester till ingen nytta..för jag känner på mig att mensen kommer som vanligt...*suck*..nåja kommer väl en månad till efter denna skulle jag tro...men jag vill inte vänta...*tjurar som en tonåring*
    När hade du ÄL då?
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:09:59 följande:
    Änglatuss,det kanske är olika för olika landsting? Hur de räknar med amningen, menar jag... Ni kan ju iaf ringa dit och fråga när de beräknar att ni kan få komma, så att ni vet vad ni har att inrikta er på.Är det ett "bättre" preventivmedel att delamma än att helamma? Låter jättekonstigt, men det är så mycket i den här djungeln jag inte känner till!

ja nå sånt, jag sa som läget var iaf att vi försökt i 1 år snart och inte lyckats, att jag inte riktigt visste om jag hade Äl och att jag slutade nattamma i oktober, men vi fick ju tid i februari.. men så fort jag sa det fick jag mothugg och alla ställde mej emot väggen här inne och undrade hur fan jag kunde få tid så fort som bara försökt sedan i oktober? Vadå bara i oktober, vi startade bebisverkstan försökt pricka ÄL sen i FEBRUARI iår..

jadu.. om man delammar, eller som jag gjorde bara ammade nattetid så krävs det ju mera hormoner som bildar mjölken är för en som helammar hela tiden, det blir ju så att det blir mer och mer mjölk om barnet äter mycke vilket små barn gör men min 1½ åring som jag ammade, snuttade bara på natten och för att få till den mjölken krävdes det ju mycke hormoner... kan inte direkt säga att jag fick mer och mer för var natt hon snutta

• Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:18:59 följande:
    Om ni fått tid i februari trots att de vet att du delammat så är det väl bara att tacka och ta emot. Strunta i vad andra "bitterfittor" tycker, du har ju inte "lurat till dig" en tid.
    nej precis, jag skulle ringa tillbaka i januari och säga mitt status om jag är gravid eller inte är jag gravid behöver jag ju inte komma dit och det hoppas jag har skett
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:24:25 följande:
    Det får vi hålla tummarna för, men om inte får du ta tiden i februari.Själv(?) har jag bara försökt i 6 månader, så jag ska gå privat 9 januari (då har jag försökt i 7 månader!). Det kostar lite grann men jag vill veta varför jag inte har ÄL och varför mensen bara blir mer och mer oregelbunden. Det borde vara tvärtom, tycker jag...
    ja privat ja
    alltså jag får ju utslag nu 2a månaden i rad på monitorn och posetiva utslag på ältesterna och tempen går neråt bla bla bla så ÄL borde jag ju ha. men dottern blev till på 3:e försöket och nu är vi på 11 så det börjar bli en anningens frustreande
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:30:26 följande:
    Förstår att det kan vara frustrerande att det inte "tagit sig än" på 11 försök, men det behöver inte vara något "fel" på någon av er för det. Jag har sett många här på FL som först fått ett barn jättesnabbt och sedan fått kämpa hårt för nästa.
    ja andra barnet ska vara svårare sägs det... nog märks det.. puh!
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:44:21 följande:
    Förstår inte varför andra barnet ska vara svårare... Jag kan förstå om man försöker bli gravid väldigt snabbt efter förlossningen, då kanske kroppen "stänger aför att hinna återhämta sig. Men efter ett tag borde kroppen "slå på" igen.
    jadu, och dom som blir gravida bara några månader, läst om många som skriver hoppsan jag är redan garvid, jag har en 5 månaders hemma.. oj jag är redan gravid, trodde inte det skulle ta sig så fort.. jag har en 7 månaders hemma. OJ är gravid igen trots helamning har en 4 månaders hemma... att det går så fort för vissa...
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:51:18 följande:
    Ja, livet är inte rättvist! Så många som blir gravida fast de inte vill, bara hamnade med ett one night stand efter en blöt kväll på krogen, och andra som aldrig får biologiska barn, som kämpar år efter år...
    Ja precis... och jag vet somliga som verkligen inte borde ha barn och dom har flera styckna
  • Änglatuss
    19Snottan82 skrev 2007-12-17 12:10:27 följande:
    Wow lever denna tråden....eftersom jag fick missfall igår så blir det nya tag på det nya året. Hur har det gått för er alla här?
    beklagar
    gu så trist, orkar du säga vilken vecka du var i?

Jag har 10 dagar kvar till första bim och har ont i äggstockarna
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 12:52:52 följande:
    mellan 13-17 december någongång tror jag..beräknat på den längsta cykeln...31 dagar
    Äl räknat från den 13, och du har BIM den 24:e
    Äl räknat från den 14, och du har BIM den 25:e
    Äl räknat från den 15, och du har BIM den 26:e
    osv
    om man ska räkna med 11 dagars lutelfas
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 13:02:15 följande:
    Varför 11 dagar lutelfas..det har jag aldrig förstått
    du skrev nått om 11, uch jag är trött.. glöm allt.. förstår knappt lutelfasen (tiden mellan ÄL och BIM)
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 13:05:01 följande:
    Den brukar ju vara mellan 10-14 dagar...Ja den 11 påbörjades verkstan denhär gången

jaha snacka om att jag är borta.. jösses... är sååå trött..

min är 12-13 dagar min lutelfas, har jag fått veta genom en som kan i temptråden

• Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 13:06:46 följande:
    Min sista mens började den 30/11Och min längsta cykel har varit 31 dagar...doch har den varit 29 dagar de 2 sista gångerna..men räknar ändå den längsta gången....Alltså ska min nästa mens komma runt den 29-30 december o DIT e det evigheter

Okey nu är jag med..

jag fick mens den 1/12

har haft två cyklar på 27-28 dagar har fått spottings dag 27 så har mensen kommit dag 28, men nu förra månaden var den 29 dagar, innan jag åt rosenrot hade jag 30-33 dagar
    så jag räknar nog bim den 29:e ändå...

• Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 13:10:26 följande:
    det vågar inte jag räkna med..att den kommer efter 29 dagar...men jag kan om jag vill börja testa den 27december..*hålla fingrarna borta*
    hehe... jadu, jag ska nog testa på julafton då är jag på äl+10
    kan faktiskt få ett pluss då...
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-17 13:24:49 följande:
    Räknar jag på en mens cykel på 29 dagar så hade jag ägglossningen den 15 december...o + 10 dagar på det så blir det den 25 december...o från den 25 december till den 29 december som e dag 30 e det 4 dagar vilket gör att jag faktiskt kan testa med CB digital...som man kan använda upp til 4 dagar före beräknad mens..
    precis, det ska jag också göra
    man kan testa med stickor ifrån www.testlagret.se på en del kvinnor KAN det visa posetivt 7 dagar efter befruktning
  • Änglatuss

åt bisolvon, rosenrot fram till äl
    vitamineral varje dag

får mera ont nu när jag ätit rosenrot vid ÄL
    mera finnar också enda nackdelen just nu tror jag

• Änglatuss
    gumsan06 skrev 2007-12-18 09:13:29 följande:
    ÄT och BB: hittar ni några symtom?Jag menar ni är väll ivriga till att testa?! Hade jag varit i alla fall!Sen undrar jag om någon av er vet om tempen kan stiga samma dag som ÄL? Har innan haft för mig att min höjts först efteråt.Sen undrar jag OM och i så fall varför det är svårare att bli gravid om man har ÄL blödning?

tempen sjunker för vissa precis innan ÄL och nu denna gång sjönk den men så fick jag älkrysset första dagen tempen steg...

men man kan också ha äl på dippen och sen höjstempen efteråt..

jag har läst här på fl att man är extra fertil om man får en älblödning

Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??