Rosenrot & Bisolvon??
Hmmm, mysko. När man inte vill bli med barn säger de ju att amning inte är något preventivmedel...
Hmmm, mysko. När man inte vill bli med barn säger de ju att amning inte är något preventivmedel...
Änglatuss,
det kanske är olika för olika landsting? Hur de räknar med amningen, menar jag... Ni kan ju iaf ringa dit och fråga när de beräknar att ni kan få komma, så att ni vet vad ni har att inrikta er på.
Är det ett "bättre" preventivmedel att delamma än att helamma? Låter jättekonstigt, men det är så mycket i den här djungeln jag inte känner till!
Om ni fått tid i februari trots att de vet att du delammat så är det väl bara att tacka och ta emot. Strunta i vad andra "bitterfittor" tycker, du har ju inte "lurat till dig" en tid.
Det får vi hålla tummarna för, men om inte får du ta tiden i februari.
Själv(?) har jag bara försökt i 6 månader, så jag ska gå privat 9 januari (då har jag försökt i 7 månader!). Det kostar lite grann men jag vill veta varför jag inte har ÄL och varför mensen bara blir mer och mer oregelbunden. Det borde vara tvärtom, tycker jag...
Jag menar inte att DU ska behöva gå privat, ni är ju uppe i 1 år då.
Förstår att det kan vara frustrerande att det inte "tagit sig än" på 11 försök, men det behöver inte vara något "fel" på någon av er för det. Jag har sett många här på FL som först fått ett barn jättesnabbt och sedan fått kämpa hårt för nästa.
Förstår inte varför andra barnet ska vara svårare... Jag kan förstå om man försöker bli gravid väldigt snabbt efter förlossningen, då kanske kroppen "stänger aför att hinna återhämta sig. Men efter ett tag borde kroppen "slå på" igen.
Ja, livet är inte rättvist! Så många som blir gravida fast de inte vill, bara hamnade med ett one night stand efter en blöt kväll på krogen, och andra som aldrig får biologiska barn, som kämpar år efter år...
Men Snottan!
*tycker synd om dig och skickar en stor och varm bamsekram*
Välkommen hit Nenny! Jag äter bisolvon, rosenrot arctic root (extra stark) och vitamineral.
Nu är asken med bisolvon slut, så jag tänkte köra med bara rosenrot ett tag...
Fick mens igen igår, så rosenroten hjälpte inte den här gången iaf. Ska försöka en period till, hjälper inte det går jag över till pergo...