Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Farligt att dricka Fun Light????!!!!!

Jag kan bara hålla med de här som säger att man inte ska dricka/äta lightprodukter. Är ingen storkonsument av den typen av produkter även om en och annan cola light slank ner i bland, men blev hyperöverkänslig mot aspartam och andra sötningsmedel förra året i samband med en tandinfektion och nu tål jag det inte. Min allergiläkare rådde mig från att ta bort alla produkter med sådana syntetiska sötningsmedel i och då blev jag helt frisk.

Så jag vill bara varna alla - ät/drick det inte i onödan. Även små mängder kan få negativa effekter.

• snart tre

Alla kan väl göra som de vill med light-produkter, vi lever i en fri värld. Men att upplysa om att det kan ha negativ inverkan dör väl ingen av. Att prata om hysteri är väl att ta i - ni gör som ni själva vill, själv tar jag inte i tång med den typen av produkter av orsaker jag nämde ovan.

Vad gäller diabetiker så måste de väl inte äta/dricka light-produkter? Ingen måste väl äta varken socker eller sötningsmedel. Vatten går alldeles utmärkt att dricka och man kan faktiskt välja bort både sockrad läsk och light-varianter.

• snart tre

Angel74: Som sagt du och andra gör som ni vill med light-produkter. Så länge ingen expert går ut och säger att det finns bevis för att de är skadliga så är det väl bara att fortsätta dricka det om ni vill det. Men eftersom jag haft dåliga erfarenheter så väljer jag bort det. Inte svårare än så.

• snart tre

Jag kollar inte heller sånt med min BM - hon har ingen koll alls. Jag fick höra av min allergiläkare att det är bra om man i mesta möjliga mån undviker light-produkter - men det var innan jag var gravid så hur kopplingen mellan graviditet och light-produkter är vet jag inte. Men eftersom hon avrådde mig från att använda det så borde det väl även gälla bebisen.

Min läkare avråder alla sina patienter att använda det eftersom hon vet att det finns en negativ koppling mellan light-produkter och överkänslighet (och nej, man behöver inte vara känslig mot andra saker för att bli känslig mot det här).

Svar på tråden Farligt att dricka Fun Light????!!!!!