Farligt att dricka Fun Light????!!!!!
Hej, Jag har hört att det ska vara farligt att dricka Fun Light??!!!Att det skulle finnas ämne i denna saft som inte är bra för barnet? Är det någon som vet något om detta??
Hej, Jag har hört att det ska vara farligt att dricka Fun Light??!!!Att det skulle finnas ämne i denna saft som inte är bra för barnet? Är det någon som vet något om detta??
Det borde väl inte vara farligare än några andra light-produkter?!
Man ska ALDRIG ge barn light produkter !!!
Är du gravid så tror jag inte att det är någon fara att dricka lite saft men inte så bra om det mesta du äter är light.
Oj.. varför får man inte äta/dricka light produkter??
Tur att jag inte gör det då.. hmmm..
Det är pga sötningsmedlet "Aspartam" som man ska undvika light produkter! (om jag nu stavat det rätt)
Ah okej.. men då vet jag att jag låter bli alla Light produkter nu resten av graviditeten också. får bli "gammal hederlig" saft istället...
Dricker du ett glas då och då eller en light läsk då och då så är det nog ingen större fara...
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,5962,00.html
Kramizzz
Synd, jag som fått dille på icas fläderblomssaft. Men den är inte helt sockerfri fast den innehåller aspartam eller nåt annat sötningsmedel.... Dricker ett par liter om dagen
Irriterande....
Varför skulle det vara farligt??
Min erfarenhet säger att för att det ska bli farligt med aspartan, så krävs liiite mer mängd än vad fun light ger.
Det fattar väl alla??
Vad har ni fått infon från? Hittat på??? Läst nån vetenskapsbevisning? Jag vill veta....
Ok...det är tydligen farligt! På vilket sätt kan det ha skadat mitt barn om jag nu druckit Fun Light eller kanske andra drycker med sötningsmedel? nu blev jag jätteorolig!!!!HJÄLP!!!!!
Det är lungt att dricka tex fun light, det krävs mer aspartam än vad som finns i dom flaskorna och då skall man dricka det på en gång...
hade det varit livs farligt så hade livsmedelsverket tagit bort det ur sortimentet........