Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Farligt att dricka Fun Light????!!!!!

www.slv.se/templates/SLV_Page____3575.aspx

Tycker denna sida på slv.se säger allt, så varför bli hysterisk? Drick Fun light, eller låt bli... Men kom inte och säg att det är livsfarligt!

*klunkar glatt vidare på Pepsi Max*

• Linda1976

Självklart kan man vara överkänslig/allergisk mot sötningsmedel och då undvika det, men från det till att säga att det är farligt är ju steget långt. Man säger ju inte till alla att låta bli mjölk för att vissa är allergiska...
    Och på slv.se så står det ju för övrigt att aspartam är byggt av aminosyror som finns lite överallt i kroppen och annat mat... Så relax!

• Linda1976

Jag tycker det är mysko det där... Allför många bm slänger ur sig råd lite hursomhelst, utan att det är förankrat nånstans. Egna åsikter och funderingar presenterar de som fakta, och sen tror du patienten på det. Som min bm som rådde mig att absolut äta järn, trots att jag hade 160 i hb.... idioti... Så att lita blint på bm, ska man nog inte....

• Linda1976

Precis! OCh nu blir det lite OT, men ändå... Kollade även med henne ifall jag kunde äta halloumiost "Vad e det? Nja.... det tror jag inte" - trots att det går hur bra som helst. Så numera litar jag endast på det som står på slv.se inget annat. Medicinska frågor kollar jag också med läkare, har inget som helst förtroende för barnmorskesläktet, tyvärr...

Svar på tråden Farligt att dricka Fun Light????!!!!!