Inlägg från: Anonym ((Maria)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((Maria))

en tråd för oss medberoende!!!

Svar på #209
    Låt honom ta ansvar för sitt liv och sina skulder mm. Låt honom lösa var han ska bo. Det är hans ansvar, inte ditt! Ditt ansvar är att ta hand om dig och ditt barn. Du har visat var gränsen går, flytta den inte igen. Han tror att det är tomma hot, då du antagligen sagt liknande saker tidigare och då flyttat gränsen allt eftersom.

Jag hoppar gärna in i denna tråd. Jag heter Maria och är medberoende och anhörig till en narkoman. Han har varit drogfri i ett år idag. Jag har påbörjat behandling för mina beteenden pga medberoendet. Ska åka dit nu. Är glad att jag hittade denna tråd!
  • Anonym ((Maria))

Ni är båda drabbade av sjukdomen alkoholism. Du har blivit medberoende till hans sjukdom. Det är som han säger "du står dig själv närmast" och du har bara ansvar för ditt och barnens liv, inte hans. Det är hans ansvar och problem om han vill fortsätta dricka. Ta hand om dig och barnen i första hand. Börja gå på möten för anhöriag till alkoholister och ta stöd och kraft från andras erfarenheter!

• Anonym ((Maria))

MTG: Ring till socialtjänsten och prata med dem. De ska ju göra en utredning och då prata med alla som finns närmast omkring er. Förhoppningsvis kommer informationen fram om hans missbruk även om han pissar rent.

Vad gäller låsbyte tror jag det kostar kring 500 kr, men jag kan vara helt snett ute. Ring ditt hyresbolag och fråga.

• Anonym ((Maria))

MTG: Om de inte kan hjälpa dig rent praktiskt, så vet de med all sannolikhet var du ska vända dig.

• Anonym ((Maria))

Enligt min tolkning är man alkoholist om man är beroende av alkohol. Finns säkert nån med en annan åsikt.

Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!