en tråd för oss medberoende!!!
Hej. Fy, jag orkar inte skriva så mkt, men jag hör ju hemma här.. fast "min alkis" flyttade just ut, men vi har en bebis ihop, så jag lär ju inte slippa honom.. fattade itne att han var alkis, förräns nu när han plötsligt ballade ur totalt, å jag blev tvungen att be honom flytta ut. Fast nu när jag börjat landa i verkligheten å är trygg innanför mina fyra väggar, så inser jag att han varit torrfull hela hösten mer eller mindre, å att det är därför han har hackat så mkt å stört sig så mkt på småsaker.. Det har stressat mig, så jag känner en stor lättnad nu när han är ute. Men märker på honom att han är på krigstigen mer eller mindre, å kommer att fortsätta tjafsa om sktisaker fast det inte finns någon anledning att tjaffsa mer. Han sa ju att han inte älskade mig å så, så han borde väl vara lättad att slippa bo med mig(som han sa var så jobbig att leva med), men det märks itne. För den goa, omtänksamma person han var förut, när ajg träffade honom och första tiden av vår relation, verkar vara som bortblåst. Den han är nu är HEMSK. Är så skrämmande..
Är så otroligt trött nu.. känns som om jag skulle kunna lägga mig ner å sova i hundra år, men det hinner jag ju inte, med en liten bebis hemma. Men det är skönt å ha något att ägna sig åt, för det som hände sista tiden vi bodde ihop var så otroligt jobbig, knäckande å hemskt. Allting känns som en mardröm av och till.. Hela tiden vi var ihop så drack han istort sett aldrig, eftersom inet jag dricker alls. Men han var ute några gånger, å en del av dom gångerna så spårade det ju ur totalt.. han blev tagen av polisen två gånger, misshandlad å var otrogen.. Usch.
Men men. Nu ska jag gå å försöka sova. Fö ri morgon kommer han för första gången på en vecka för att träffa sin bebis.. VILL inte. Vill inte behöva se honom, men jag msåte ju. Så jag måste försöka hålla mig lugn och inte låta mig bli provocerad av något.