• Destined star

forts-tråd för nya goa vänner sökes , adopterade från alla världens hörn

Tänkte att vi fortsätter på den tråden som var eftersom den är stängd.

vädra tankar kring adotion o lära känna varann kanske irl

Lista över
    Vart vi kommer ifrån
    Hur gamla vi är
    När vi adopterades till Sverige.
    Vart vi bor idag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 17:21:50:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m27347377.html

• Svar på tråden forts-tråd för nya goa vänner sökes , adopterade från alla världens hörn
  • Destined star

ja du lizel har inge minne av vad de va faktiskt..kan de ha vart civilingjör nåt typ

Han hette stein.... bodde inte mitt i stan utan man fick ta buss har för mig att husen var böjda ( form flervånings lägenheter.
    Kommer i håg en kille som kalla sig för göök urgo kille. vi kunde prata i timmar.ja du juleklappar...har två klara t oscar två till simon två till filip o en födelsedagspresent men sen blir det sista minuten..e i ett litet glapp i vår kära ekonomi..gubben fick nytt jobb o börja förra måndan. så de får lov att bli sista minuten.

sen är de juh inte bara julklappar för min del. filip 5 år den 22 och simon 2 år 30:de suck... känns inte som man kommer hinna allt...
    har faktiskt bakat både peppisar o lussebullar fast inte mega satser. de mesta av vårt pynt kommer upp dagen innan julafton med saftglögg o julmusik,,granen kommer in...

Vad kul att det blev ett lyckat kalas.... vi ska fira filip med att hans dagis kompisar får komma hit o har ni tips på lyckat barnkalas så tar jag emot tacksamt.. kram tjejer...snart e bompa slut o läggdags för filip...

• Lizel

Hej alla :)
    Ikväll mår jag pyton känner mig inte alls i form, har ont i kroppen och känner mig allmänt ruggig :( Hoppas verkligen det går över till imorgon för då ska vi på julbord tillsammans med våra föräldrar...

Destined star: Göök vet jag vem det är :) Jag var med i publag och jobbade tillsammans med honom ett par ggr. Han bor kvar i stan, tror han är på datorenheten på BTH... Dock känner jag inte igen ditt fd pojkväns namn, men hade kanske känt igen honom om jag såg honom. Hur som haver, det var lite kul att du har varit här o att vi kanske har setts utan att veta om det ;)

Oj, du har barn som fyller år dessutom. Ja då blir det kalas, födelsdagspresenter och extra utgifter... Hm, inte helt enkelt alla ggr att få det att gå ihop. Men ni verkar ändå ha kommit en god bit på vägen gällande både julklappar o presenter :)

Tips på barnkalas får jag nog lämna över till någon annan, Emilia är ju inte så stor än... Emellertid har jag hört att varm korv o tårta alltid är en hit ;)

En trevlig kväll på er!

• Destined star

åhhhh om du skulle träffa på honom igen så hälsa från Nina som var tillsammans m stein om han kommer ihåg honom... tror att de hade en gemesam kompis som hette håkan tror jag han kommer från karlskrona om jag inte e helt ute o cycklar... gu va kul att du visste vem han är.... skulle inte förvåna mig ett dugg om vi setts som hastigast...
    he he va kuligt de blidde då

funderar ändå på att de kanske ska ha kalaset på dagis för att kunna fira både två innan jul....

Han hade ett ganska speciellt utseende faktiskt..stein alltså ,inte många som fatta varför jag var i lag med honom...men allt sitter juh faktiskt inte i utseendet o jag tyckte han va fin sen fick de andra fundera bäst de ville

oj nu blidde de långt igen... de e du o jag lizel som står för dessa långa inlägg

• Lizel

Godmorgon

Sambon vaknade kl. 04:30 och kunde inte somna om så han åkte till jobbet (Tror han är stressad, det är mycket strul på det företaget just nu). Själv vaknade jag och kunde inte heller somna om, men konstaterade att dottern låg i sin egen säng och sussade. Minns inte ens när hon sov hela natten i sin egen säng, otroligt men sant *tjohoo* :)

Destined star: Håller med dig, det var ett riktigt roligt sammanträffande :) Springer jag på Göök så ska jag hälsa från dig, tror säkert han minns er :)

Nähä, om jag skulle passa på att äta lite frukost när jag ändå är uppe och sen ta mig an tvätthögen som ligger och väntar på att strykas *suck*

Hoppas alla får en bra dag! :)

• Destined star

tjena moss... ja mina barn småvakna kl 5 när pappas väckarklocka ringde men fick snällt pallra mig upp...var på ett möte igår så de blev sent snacka om en zombie känsla i morse

var e ni alla tjejer ???? e de bara du o jag lizel som e pladdermajorna här..

• HjärtePrinsen Filip06

Här va de stilla vill ja säga, kom igen nu alla glada adopterade vuxna var är ni???

Filip är en jätte busig unge nu.
    trotsar till max..
    Nu slås och bits Filipmen han vet att han inte får,
    han blir när vi säger aja o så vidare
    han kan vad magen är huvudet är, o när man säger var är Filip så gömmer han sitt ögon framför händerna o då sa vi säga tittut!! så gulligt..
    sen när man sjunger början på prästenslillakråka så slänger han sig handlöst ot båda hållen
    o gapskrattar rolig unge.

Idag ska vi på julfest o julmarknad på ett ställe som heter ASPÖGÅRD här i skövde, de ska bli mysigt. filip ska ha på sin tomte mössa.

kram på er...

1 Mars ska vi flytta till en ny 3:a på 1: plan i Skövde, slippa alla jävla trappor=)
  • mammatillvictor

Här är en till! Godmorgon, eller kanske ska jag säga godmiddag Varit uppe en stund! Vi har äntligen börjat få ordning på Victors sömn, han somnar vid typ 20.00 och sover hela natten till kl 06.30-07.00, tycker det är rätt ok faktiskt

Hur mås det?! Kram

• Destined star

go morgon tjejer.... va härligt m filip, dom är så mysiga i den åldern... va roligt med julmarknad, nästan så man skulle ta sig i väg till en.... filip har kommit in i 5 års värsta trotsen o ibland vill man åka bort en timme bara för att kyla ner sig

vad skönt med att viktor sover hela nätter.... i natt sov faktiskt simon hela natten i sin säng o filip behövde jag bara bära tillbaks i sin säng 1 gång o sen sov han till 7 , det är inte så vanligt om ja säjer så....

har ni haft en bra helg???
    jag mår faktiskt riktigt bra nu ... tänk vad en hel natts sömn kan göra

• Destined star

ho ho tjejer vart har ni gömt er... full rulle mistänker jag.. oj oj på torsdag har vi lucia på vårt jobb....

• Lizel

Hejsan
    Har inte hunnit sitta mycket vid datorn den senaste veckan, för Emilia har haft diarré. Nu verkar det vända tack och lov :) Hon har varit relativt pigg ändå måste jag säga, det största problemet var nog att hon blev så fruktansvärt röd i rumpan. Jag provade alla salvor jag kunde hitta på apoteket, men bäst var ändå vanligt potatismjöl :)

Får sålla mig till mängden här för Emilia har också sovit hela natten i sin egen säng, och det hör till ovanligheterna. ;) Håller med dig Destined star, en natts sömn kan verkligen göra underverk ;)

Filips mamma81: Vad trevligt med julmarknad. Här försökte de med julmarknad i Hoglandspark i söndags, men det kändes mer som en flopp, mest pga vädret. Hur var det på "ASPÖGÅRD?"

Har inte riktigt kommit i julstämning än, kanske beror på vädret, jag vet inte...
    Hur är det med er andra? Brukar ni stressa mycket kring och inför jul?

Nähä, dags att sätta lite fart snart väller det in mammor och barn här ;)

Ha det bra!

• HjärtePrinsen Filip06
    Aspögård i Skövde är, det är ett lantligt ställe mitt i stan kan man ju säga, me olika djur som sköts av ett naturbruksgymnasium utanför skövde, de är skövdebostäder som har gården kan man väl säga, en stor bongård me två stora gula hus i närliggade + 3 olika röda små torp. där kan man ha som sagt julfest, midsommar, valborg, bröllopsfester dop.. ja ni fattar, ett ställe för allmänheten mer eller mindre.

tar drygt 30 min å gå ifrån oss. men efter vi har flyttat bör de ta 15 min. bor längre bort från stan den 1 mars eller ja 7 km rättare sagt nu bor vi 2km från city hur bra som helst.

imorgon ska jag o familjen på julfest på Filips kortisboende så mysigt..
    hoppas innligt att snön känner för att dimpa ner i skövde snart, eller ja vi ska hem till mamma i Trollhättan över julen så..sen i mellan dagarna har ja o Jim min man, fått en weeken av mamma till sthlm så skönt.

MVH Hanna
    1 Mars ska vi flytta till en ny 3:a på 1: plan i Skövde, slippa alla jävla trappor=)
  • Destined star

vad mysigt Hanna.. vill juh gå på mysig julmarknad men tid vad e det för nåt

Håller med dig Lizel...finns inge bättre en husmansknepet potatismjöl...
    En kul grej är att vi ev oxå ska flytta i mars till ett hus som ligger centralt inne i stan, mycke att renovera viserligen men gu så kul att få det som man vill...o ev förturs rätt att köpa det sen.
    Ett hus med många rum... skönt.
    kramis på er

• Destined star

verkar som vi kanske får hyra detta hus..... håll alla tummar korsade...Sitter nu hemma m sjuka små söta killar...... hur är det med er alla vänner...känner ni att ni börjar få klart till jul... själv känner jag en smått panik känsla på nåt vis....

• HjärtePrinsen Filip06

Hej! ja vi är rätt klara här med, men vi sticker ju hemifrån över julen så, vi ska till min mamma i trollhättan så.

var på luciafriande i förrgår på filips kortisboende, de va så fint..söt liten pojke me tomte dress Han va minstingen i gänget. har kort här inne.

nu har ja me en ritning på våran nya lägenhet som vi ska flytta till i mars. på bildgalleri..
    har valt tapeter o så med.

idag blir de slö FM och på EM ska vi till kss sjukhuset för att väga Filip..

just nu sover han så gott..

ha en skön dag..

*älskar mina killar...*
Svar på tråden forts-tråd för nya goa vänner sökes , adopterade från alla världens hörn