• Lizel

forts-tråd för nya goa vänner sökes , adopterade från alla världens hörn

Hej på er!

Sydkorea 1976, adopterades när jag var 1 år och idag är jag 31, snart 32 *iiik* ;) Bor i Karlskrona med sambon o dottern som fyller 1 år på lördag.

Destined star: Sicken otur det är med den där bilen. Jag hade också en sådan bil för länge sen. En gammal PV som hade varit min morfars, jag döpte den till Bernt efter en gammal butter och "trögstartad" mattelärare ;) Ibland var det totalt omöjligt att få liv i den och det hände till och med att den bara tokstannade... en gång på infartsleden till Karlskrona och jag var på väg att byta fil. Jättekul, mitt i rusningstrafiken...

Igår fyndade jag och var mäkta stolt och glad hela kvällen. Vår lokaltidning BLT (Blekinge Läns Tidning) har bytt kontor och sålde ut alla sina möbler för ett spottstyver till förmån för ett barnhem i Polen. Jag köpte ett soffbord och en clubfåtölj för 150kr, passar perfekt i Emilias "lekrum", inget man behöver vara rädd om :)

Nähä, ska gå upp och packa upp de sista kartongerna så folk kommer fram här på lördag ;)

Ha det så bra!

• Lizel

Goddagens.

Igår for jag runt som en skållad gnu och inhandlade det sista inför morgondagen. Skönt att ha det färdigt så jag slipper stressa med det idag.

Destined star: Hur längesen är "herrans många år sen"? Jag har nämligen också pluggat på Högskolan här, vi kanske rentav har setts på Rotundan (kårhuset)? ;)

Världen är liten...

Nähä, nu är det dags att sätta fart här.
    Må så gott allihop och ha en trevlig helg!

• Lizel

Hej Svejs

Filips mamma81: Säger som Destined star, "skönt att det inte var rs virus". Mitt kusinbarn fick det för två år sedan då hon var drygt 1,5 år. Hon blev jättedålig och fick ligga på sjukhus med dropp :(

Destined star: 1995 säger du, då läste jag där med :) Jag får möjligtvis inte fråga vad han läste, kan ju faktiskt hända att jag vet vem det är ;) På den tiden så hade inte högskolan så många studenter och de flesta hängde på kåren så man kände eller åtminstone kände till de flesta...

Jag är faktiskt nästan klar med alla julklapparna och det är första gången som jag har lyckats med den bedriften. Annars brukar jag vara ute i sista minuten och panikhandla...

Däremot så är det sämre med julpynt, men det får bli ett senare projekt. Emellertid ska vi ha folk här på julafton så jag får väl lägga på ett rem om jag ska bli klar.

Dock firade vi Emilia nu i lördags och det blev riktigt lyckat till slut, trots att det kom fler än beräknat. Men maten räckte och alla fick plats, Emilia öppnade paket och åt tårta så jag tror att hon fick en bra födelsedag.

Är ni så duktiga så ni julbakar och pysslar?
    Jag vill gärna, men varken kan eller har tid känns det som. Dock har jag och sambon lyckats baka lussekatter ett par jular tillbaka så det ska vi väl försöka med i år också.

Nähä, det här blev en lång monolog känns det som. Må så gott alla!

• Lizel

Hej alla :)
    Ikväll mår jag pyton känner mig inte alls i form, har ont i kroppen och känner mig allmänt ruggig :( Hoppas verkligen det går över till imorgon för då ska vi på julbord tillsammans med våra föräldrar...

Destined star: Göök vet jag vem det är :) Jag var med i publag och jobbade tillsammans med honom ett par ggr. Han bor kvar i stan, tror han är på datorenheten på BTH... Dock känner jag inte igen ditt fd pojkväns namn, men hade kanske känt igen honom om jag såg honom. Hur som haver, det var lite kul att du har varit här o att vi kanske har setts utan att veta om det ;)

Oj, du har barn som fyller år dessutom. Ja då blir det kalas, födelsdagspresenter och extra utgifter... Hm, inte helt enkelt alla ggr att få det att gå ihop. Men ni verkar ändå ha kommit en god bit på vägen gällande både julklappar o presenter :)

Tips på barnkalas får jag nog lämna över till någon annan, Emilia är ju inte så stor än... Emellertid har jag hört att varm korv o tårta alltid är en hit ;)

En trevlig kväll på er!

• Lizel

Godmorgon

Sambon vaknade kl. 04:30 och kunde inte somna om så han åkte till jobbet (Tror han är stressad, det är mycket strul på det företaget just nu). Själv vaknade jag och kunde inte heller somna om, men konstaterade att dottern låg i sin egen säng och sussade. Minns inte ens när hon sov hela natten i sin egen säng, otroligt men sant *tjohoo* :)

Destined star: Håller med dig, det var ett riktigt roligt sammanträffande :) Springer jag på Göök så ska jag hälsa från dig, tror säkert han minns er :)

Nähä, om jag skulle passa på att äta lite frukost när jag ändå är uppe och sen ta mig an tvätthögen som ligger och väntar på att strykas *suck*

Hoppas alla får en bra dag! :)

• Lizel

Hejsan
    Har inte hunnit sitta mycket vid datorn den senaste veckan, för Emilia har haft diarré. Nu verkar det vända tack och lov :) Hon har varit relativt pigg ändå måste jag säga, det största problemet var nog att hon blev så fruktansvärt röd i rumpan. Jag provade alla salvor jag kunde hitta på apoteket, men bäst var ändå vanligt potatismjöl :)

Får sålla mig till mängden här för Emilia har också sovit hela natten i sin egen säng, och det hör till ovanligheterna. ;) Håller med dig Destined star, en natts sömn kan verkligen göra underverk ;)

Filips mamma81: Vad trevligt med julmarknad. Här försökte de med julmarknad i Hoglandspark i söndags, men det kändes mer som en flopp, mest pga vädret. Hur var det på "ASPÖGÅRD?"

Har inte riktigt kommit i julstämning än, kanske beror på vädret, jag vet inte...
    Hur är det med er andra? Brukar ni stressa mycket kring och inför jul?

Nähä, dags att sätta lite fart snart väller det in mammor och barn här ;)

Ha det bra!

Svar på tråden forts-tråd för nya goa vänner sökes , adopterade från alla världens hörn