Inlägg från: Jullansmamma |Visa alla inlägg
  • Jullansmamma

Frågor ang förlossningsrädsla

1. Att inte få smärtstillande + dåligt bemötande.
    2. Anledningen till att jag är rädd är att jag fick gå 76 timmar utan smärtstillande varav jag var av jag var 50 timmar på förlossningen. Hade pinvärkar med 2 minuters mellanrum. På ena skiftet blev jag lovad smärtstillande då jag inte klarade mer och när jag inte klarade mer så sa jag till och då hade de byt skift och de nekade smärtstillande. Tyckte att dessa 50 timmar på förlossningen var rena skräck upplevelsen där jag blev dålig bemöt av vissa i personalen. Min man fick inget annat än bråka med personalen om smärtstillande. När jag äntligen fick det så gick förlossningen jätte fort. Var då öppen 4 cm och det tog 3 timmar till så var vår dotter ute. Under större delen av den tiden sov jag.
    3. Jag har fått gått på aurorasamtal. Där vi har pratat igenom allt och kommit fram till att de ska hjälpa mig mer den här gången. + Så ska jag få en igångsättning 38+0 dels på grund av förlossningsrädsla + grova foglossningar. De har försäkrat mig om att de ska vara aktiva hela förlossningen och att jag ska få mycket med smärtstillande + att det ska gå fort.
    4. Min drömförlossning är att bli igångsatt. Få edan på en gång fast de väntar med att koppla på den tills man kan använda den. Men att jag under den tiden jag inte kan använda edan får förslag på andra smärtstillande. Jag skulle också hemskt gärna se att förlossningen går fort. Då jag menar fort så menar jag mellan 12- 24 timmar.

Svar på tråden Frågor ang förlossningsrädsla