• SaramedM

2åring kräks en gång på morgonen och lös i magen?

Magsjuka igen tycker jag det låter som

Varför är det så att så fort barn kräks och är dåliga i magen gör föräldrar ( i alla fall här på fl...) allt för att komma på vad det kan vara förutom just magsjuka?

jag säger inte att TS är så men jag har sett för många här nu som vill att de ska vara något annat för att kunna skicka till dagis

• SaramedM

Varför är det så säkert?
    Det går massor med magsjukor just nu och att barn bara kräks antingen på morgonen eller nattetid av dem är inte ovanligt

Eofrysina skrev 2007-11-21 08:19:19 följande:
    HejMin dotter har också haft mysko morgonkräkningar ett litet tag. Ett som är säkert är iallafall att det nog inte är magsjuka. Hon håller på att få tänder så temperaturväxlingarna kan nog inte kopplas till kräkningarna. Ett par kräkningar har kommit på dagis och de har tagit det väldigt lungt tyckte definitivt inte hon behövde åka hem igen eftersom hon såg frisk och kry ut i övrigt. Jag är lite inne på att hon ätit något som framkallar det här, men jag har inte kommit på vad.
  • SaramedM

Att kräkas få gånger under längre period stämmer rätt bra in på tex ROTA virus

Eofrysina skrev 2007-11-21 11:34:51 följande:
    Jo, det går massor av magsjukor, men att barnet kräks var tredje dag på morgonen är knappast magsjuka. Jag hr en liten teori om att det är vällingen som är boven i dramat här.
Svar på tråden 2åring kräks en gång på morgonen och lös i magen?