Alkoholism ÄR en sjukdom.
Hej på er alla tyckare, jag är själv numera nykter alkoholist efter tre behandlingar mycket sorger och tuffa fruktansvärda konsekvenser. Jag försökte verkligen att sluta utan behandling, detta var omöjligt. Alkohol är inte att jämföra med nikotin eller socker även om tvånget att ta din drog finns även där. Alkoholen kidnappar din logiska del av hjärnan som heter Neo Cortex där finns alla bra funktioner såsom empati, logik, sunt förnuft, konsekvenstänk mm. Detta går förlorat hos en alkoholist då i ett beroende tar Reptilhjärnan över kommandot och styr individen. Reptilhjärnan står för alla överlevnads instinkter som vi har djupt innom oss sedan tusentals år, såsom fortplantning, överlevnad, flykt, strid, försvar.mm Härifrån styrs alkoholistens märkliga beslut, signalen är omedvetet drick annars dör du. Allt detta finnS utförligt beskrivet av världens duktigaste alkoholforskare i böcker som Jaget & missbrukaren av Craig Necken, kidnappad hjärna mfl. Att alkoholism är en dödlig sjukdom råder inget tvivel om WHO har en kod på sjukdomen alkoholism sedan 1950 talet. Under min resa som aktiv alkoholist till nykter alkoholist har jag träffat många fina intelligenta människor som tagit sina liv för att dom inte kan sluta ta drogen alkohol. Dessa människor är som oss andra här på familjesidan familj, jobb, ordnad ekonomi. Fast dom har den dödliga sjukdomen Alkoholism. Döm inte om du inte varit där själv. Jörgen 44 år nykter alkis.