• Kajsan

Vilka erfarenheter har du av aurorabarnmorska?

Jag hade världens bästa aurora BM under min förra graviditet och ska till henne nu igen.
    Det hjälpte mig enormt mycket, hon är verkligen underbar!
    Som tur är är jag inte förlossningsrädd, men hon hade säkert kunnat "bota" det med

• Kajsan
    TeeTee skrev 2007-11-20 10:33:41 följande:
    varför går du hos aurora om du inte är förlossningsrädd?
    Det är ju inte bara för forlossningsrädsla man går till aurorabarnmorskor
    Även om många tror att det är det enda de behandlar.
  • Kajsan
    TeeTee skrev 2007-11-20 13:54:29 följande:
    Nä det förstår jag, men varför går du då? Vad är det för annat dom gör? Du behöver inte berätta om det är känsligt, men jag blev nyfiken, för jag trodde också bara att dom syslade med förlossningsrädsla.
    Ok, nä jag är sjukt rädd för blodprov.
    Sprutor går "bra", men blodprov går inte.
    Hon botade mig till den grad att jag nu klarar stick i fingret( med viss panik) och att jag kan läsa om det eller se det i en tridning utan att gråta hysteriskt, typ.
    men det där man gör i armen är fortfarande omöjligt och jag ska dit och prata om det för snart är det dags att föda igen
    När det var klart förra gången släppte allt och jag skulle kunna föda 1000 gånger, ( för föda är jätteroligt och med rätt bedövning kändes det inte på mig! )
  • Kajsan

Myran

Hade jag en så skulle du kunna läsa min!
    Vi dansade hemgjord lambada och skrattade till en kvart innan hon kom.Jag har videofilmat allt och inte en gång säger jag att det gör ont.
    Efteråt sa jag direkt att detta var en barnlek, jag kan göra om det i morgon.
    Det behöver inte vara hemskt!

• Kajsan

Idag har jag vart och besökt "min".
    Det var underbart!
    Nu känns det bra igen!

Svar på tråden Vilka erfarenheter har du av aurorabarnmorska?