• Hoppentoss

Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?

Hej..

Här kommer en otroligt dum fråga..

Finns det någon som skitit i sveriges ivf och åkt iväg till annat land och gjort ivf med spermidonatio OCH äggdonation.

Isåfall..
    Vad kostade det och hur gick det till?
    Vilket land åkte ni till?

Nyfiken..

• Svar på tråden Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?
  • Hoppentoss

billan: Vi funderar på adoption....
    och om man adopterar ett ägg och en spermie så blir det en baby...och vi får följa med hela vägen....Men i sverige får man ej göra så...
    Detta är visserligen bara tankar.

Så jag är supernyfiken på svar..

• Hoppentoss

Vet ej om dom har andra tillvägagångsätt...
    vi får se om någon svara på frågan?

• Hoppentoss

Flippflopp...

Vart kan man läsa om det och finns det någon som gjort det..

Låter kanske inte som det landet man litar på mest men det är väl fördommar man har.. (skäms)

• Hoppentoss

Flippflopp: Den informationen var superintressant!!
    Då vart jag kanonglad. Håller på forskar mera om ED och jag måste säga att den ena förutfattade meningen efter den andra försvinner och tanken känns spännande och helt ok.
    Så tack för en informationern.

• Hoppentoss

Virsippan 45:

Om man ärver embryn från andra ivfare...har inte dom ungefär samma problem som en själv annars skulle dom ju ej göra ivf? eller???

Nyfiken Tossa

• Hoppentoss

n66: Jag tänkte att oftast så är det väl fel på spermierna ELLER Äggen.
    Hur många gör ivf och INGEN av parterna har något fel.
    Som tex i vårt fall är det mannen. Men jag börjar bli till åren vilken ger sämre ägg rent statisktiskt sätt även om jag är en värphöna.

Om vi skulle vilja tex ha ED så skulle jag vilja he en yngre frisk tjej och en frisk man. och den kombinationen tror jag ej gör ivf så ofta.

Kan ha fel..

• Hoppentoss

i våt fall så ser embyrna bra ut perfekt delade m.m. men något är fel eftersom vi får missfall.
    felet ligger ej i livmodern eller hos mig eftersom jag har tre vuxna barn, enligt vår läkare så blir äggen sämre vid hög ålder och därav så kan allt se perket ut men när dom börjar växa så blir det fel på kromosomerna och då blir det missfall..

sedan om det verkligen stämmer på just oss kan vara osakt enligt läkaren så talar antalet ägg mot denna tes.

Svar på tråden Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?