• Hoppentoss

Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?

Hej..

Här kommer en otroligt dum fråga..

Finns det någon som skitit i sveriges ivf och åkt iväg till annat land och gjort ivf med spermidonatio OCH äggdonation.

Isåfall..
    Vad kostade det och hur gick det till?
    Vilket land åkte ni till?

Nyfiken..

• Svar på tråden Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?
  • Billan n

är oxå nyfiken på om ivf utomlands är större chans till graviditet? skulle kunna betala vad som helst bara man visste att det funka.....

• Hoppentoss

billan: Vi funderar på adoption....
    och om man adopterar ett ägg och en spermie så blir det en baby...och vi får följa med hela vägen....Men i sverige får man ej göra så...
    Detta är visserligen bara tankar.

Så jag är supernyfiken på svar..

• Billan n

Okej....Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att adoptera, kanske om jag visste att jag INTE kunde få barn...Men jag har varit gravid 2 gånger, 1 gång för 5 år sedan och fick ett missfall för 2 månader sedan så jag vet ju att jag kan bli gravid.....Men jag tänkte om dom kanske gör lite annorlunda utomlands som gör att det är mycket större chanser till graviditet kanske?

• Hoppentoss

Vet ej om dom har andra tillvägagångsätt...
    vi får se om någon svara på frågan?

• Bling1975

Billan - i USA finns det kliniker med en mycket högre chans att lyckas, men en del i deras framgång är att de inte tvekar för att återföra rätt många embryon. Jag har hittat kliniker som har ca 80% per försök, men då har de ofta både tvillingar och trillingar (ibland fyrlingar) som resultat också. Men de har lite andra tekniker än i sverige. Vi har funderat på det (men vill inte ha tillbaka mer än 1) men det är väldigt dyrt. Man får nog räkna med minst 100.000:- om inte mer.

Hoppentoss - jag vet att det finns, men jag kommer tyvärr inte ihåg var. Om du går in och frågar under ÄD så kanske du får fler svar för jag vet att många där åker utomlands.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Bling1975

Då hoppas jag att någon av ÄD veteranerna vet svaret

Jag tycker att det vore fiffigt om andra IVF par fick adoptera bort ej använda embryon när de har fått alla barn de vill ha. Det skulle ju lösa ditt problem på ett mycket enklare vis. Jag skulle gärna göra det om vi fick något över.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Billan n
    Bling..Tack så hemskt mycket för svaret.....Blev väldigt intreserad av det i USA.....Först å främst får vi göra vårt sista gratis försök på sahlgrenska sen hade vi ju bestämt att vi skulle köpa ett 3-pack på carlanderska, men nu blev jag väldigt intreserad av det i USA om det är så stora chanser, jag vill gärna att vi får tillbaka flera embryon, tror även vi skulle få tilbaka 2 nu vid vårt sista försök, det fick vi sist med som då blev + men sluta i tidigt missfall...

Vill gärna veta mer om det i USA.....
Svar på tråden Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?