• Bling1975

Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?

Billan - i USA finns det kliniker med en mycket högre chans att lyckas, men en del i deras framgång är att de inte tvekar för att återföra rätt många embryon. Jag har hittat kliniker som har ca 80% per försök, men då har de ofta både tvillingar och trillingar (ibland fyrlingar) som resultat också. Men de har lite andra tekniker än i sverige. Vi har funderat på det (men vill inte ha tillbaka mer än 1) men det är väldigt dyrt. Man får nog räkna med minst 100.000:- om inte mer.

Hoppentoss - jag vet att det finns, men jag kommer tyvärr inte ihåg var. Om du går in och frågar under ÄD så kanske du får fler svar för jag vet att många där åker utomlands.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Bling1975

Då hoppas jag att någon av ÄD veteranerna vet svaret

Jag tycker att det vore fiffigt om andra IVF par fick adoptera bort ej använda embryon när de har fått alla barn de vill ha. Det skulle ju lösa ditt problem på ett mycket enklare vis. Jag skulle gärna göra det om vi fick något över.

• Bling1975

Hoppentoss, vissa kvinnor gör ju IVF pga av att äggledarna tex är trasiga (kan vara efter utomkveds, eller en operation). Då kan ju både ägg och spermier vara av väldigt god kvalitet men man måste ändå göra IVF.

Mannens bidrag tror jag inte är lika avgörande. Har spermierna lyckats befrukta ägget genom tex ICSI så blir det inte sämre kvalitet på embryot om jag har förstått det hela rätt. Mannens problem kan ju också bero på tex skadade sädesledare.

Men jag håller med om att man vill ha ägg från en ung kvinna för att öka chanserna. Men om de fick embryon över som de inte behövde för att få alla de barn de önskade sig så är de nog av fin kvalitet ändå.

Svar på tråden Resor utomlans för ivf med spermiedonation+ ägg finns det?