Inlägg från: little mommy |Visa alla inlägg
  • little mommy

tänk värt.

Jag förstår att alla är rädda för förlossningen, jag var oxå jätte rädd.
    Men man går gravid i nästan 10 månader med små krämpor hit och dit (vissa värre)
    och den dagen man ska föda visst det gör ont MEN det är 24 timmar vanligtsvis man har ont som mest (jag är ett undantag)
    Det hjälper att tänka det är bara ett dygn, det är bara ett dygn sen är det över.
    så överlevde jag min förlossning när jag skulle föda min dotter, och ett dygn av smärta det klarar vi alla av!!
    kom igen kvinnor ett dygn det pallar vi!
    och blir det fler det pallar man med!!
    hoppas jag kan hjälpa någon att det ska kännas lättare!!
    mvh little mommy!

• Svar på tråden tänk värt.
  • little mommy

jag själv låg och födde i 68 timmar med min dotter. så mitt sätt att tänka det är bara ett dygn använde jag mig av tills förlossningen kom. för jag var såååå rädd innan men så tänkte jag så, men det vart ju inte ett dygn för mig det var därför jag skrev (jag är ett undantag) för mig vart det ju 3 dygn. men tanken hjälper. ville bara ge andra den tanken att hålla ut tills det är över!det var tänkt som posiivt!!

• little mommy
    Millis1981 skrev 2007-11-14 14:33:56 följande:
    Men "tänk värt" säger rubriken. Det är ju ingen sanning att alla "står ut" under en förlossning, endel får ju panik av smärtan eller den förlorade kontrollen (jag och många fler).När jag var livrädd med den sista och var inne här blev jag väldigt irriterad när folk skrev att man bara ska "stå ut", jag ville hellre veta varför andra var rädda och få råd för vad man skulle kunna göra åt sin förlossningsrädsla.Så därför delar jag med mig av min förlossningsrädsla, varför jag var rädd och vad jag gjorde för att underlätta för mig själv.Tror endel blir hjälpta av mina råd.Därför skrev jag inlägget (det första).Andnings-rådet fick jag härinne och jag bad min förlossningsbarnmorska hjälpa mig med rätt andningsteknik. Jag å sambon var där tillsammans och lärde oss,han fick hjälpa mig genom att massera min hand med olja (lugnande) och sitta bakom mig och hålla på mina axlar,massera ryggen och andas med. Andningen hjälpte mig att slappna av både under graviditeten (när jag blev panikrädd inför förlossningen) och under förlossningen.
    jo men du skaffade fler eller hur??. jag vart så skrämd att fler är det inte ens på tal om än. jag har en, hon var värd varje sekund av den långa förlossningen. men panik kände jag med så det är det, det handlar om. läs min förlossning i min blogg.
    mycket kan hjälpa när man är förlossnings rädd man tanken är det stora i allt! det är ju den som avgör om du är rädd eller inte. mvh little mommy
  • little mommy
    Millis1981 skrev 2007-11-14 16:44:07 följande:
    TS: vill bara förtydliga att JAG blev irriterad när jag var gravid och förlossningsrädd av att se nån skriva "att man står ut".Många andra blir nog väldigt peppade av din tråd (som poängen är).Men eftersom vi skriver i ett forum för förlossningsrädda ville jag visa mina erfarenheter där jag inte "stod ut" och visa att man kan göra saker för att underlätta för sig under graviditet och förlossning.
    (står ut) är en helt annan sak än vad jag skrev, jag skrev det klarar vi! det pallar vi! ingenting om att man måste stå ut lidandet.. bara att man klarar faktiskt av det! vi alla lever ju så vi pallade det allihopa!
Svar på tråden tänk värt.