Millis1981 skrev 2007-11-14 14:33:56 följande:
Men "tänk värt" säger rubriken. Det är ju ingen sanning att alla "står ut" under en förlossning, endel får ju panik av smärtan eller den förlorade kontrollen (jag och många fler).När jag var livrädd med den sista och var inne här blev jag väldigt irriterad när folk skrev att man bara ska "stå ut", jag ville hellre veta varför andra var rädda och få råd för vad man skulle kunna göra åt sin förlossningsrädsla.Så därför delar jag med mig av min förlossningsrädsla, varför jag var rädd och vad jag gjorde för att underlätta för mig själv.Tror endel blir hjälpta av mina råd.Därför skrev jag inlägget (det första).Andnings-rådet fick jag härinne och jag bad min förlossningsbarnmorska hjälpa mig med rätt andningsteknik. Jag å sambon var där tillsammans och lärde oss,han fick hjälpa mig genom att massera min hand med olja (lugnande) och sitta bakom mig och hålla på mina axlar,massera ryggen och andas med. Andningen hjälpte mig att slappna av både under graviditeten (när jag blev panikrädd inför förlossningen) och under förlossningen.
jo men du skaffade fler eller hur??. jag vart så skrämd att fler är det inte ens på tal om än. jag har en, hon var värd varje sekund av den långa förlossningen. men panik kände jag med så det är det, det handlar om. läs min förlossning i min blogg.
mycket kan hjälpa när man är förlossnings rädd man tanken är det stora i allt! det är ju den som avgör om du är rädd eller inte. mvh little mommy