• Papayia

tänk värt.

Härligt!
    Trodde jag kom in på en peppande och positiv tråd... Men ack, här får man ännu fler skräckisar:(

• Papayia

little mommy skrev 2007-11-14 13:50:31 följande:

jag själv låg och födde i 68 timmar med min dotter. så mitt sätt att tänka det är bara ett dygn använde jag mig av tills förlossningen kom. för jag var såååå rädd innan men så tänkte jag så, men det vart ju inte ett dygn för mig det var därför jag skrev (jag är ett undantag) för mig vart det ju 3 dygn. men tanken hjälper. ville bara ge andra den tanken att hålla ut tills det är över!det var tänkt som posiivt!!
    Jag förstår att ditt inlägg var positivt, det var därför jag gick in på tråden:) Har samma tänk.
    Det är bara så tråkigt att tro att man går in på en tråd med positiva vinklingar och tänkande och får än en gång läsa att folk svarar med sina negativa erfarenheter. Förstår om folk vill prata av sig och berätta om hur jobbigt det var för dem MEN det finns många andra trådar om detta....
  • Papayia

Rädd eller inte, ut ska den och det har jag inte mycket att säga till om. Hur lång tid det tar eller hur man kommer att reagera på smärta osv kan ingen svara på i förväg.
    Men som jag skrev innan så vill jag bara bli peppad...
    Ska öva andning o massage och göra det jag kan för att underlätta och förbereda, sen ska jag lita på mig själv, naturen och barnmorskans/ läkarens kompetens.

• Papayia
    Millis1981 skrev 2007-11-14 15:23:24 följande:
    Bra!Ett tips till är att köpa en meditationsskiva för gravida, det är en röst som beskriver förlossningsförloppet och hur du ska andas och slappna av , det är lugnande musik i bakrunden.Hur lång tid det tar och hur stark smärtan upplevs vet man inte, alla förlossningar är olika, även för samma person.Men det är alltid bättre att ha "verktyg" att ta till än att vara oförberedd. Dessutom är det bra att lära sig avslappning/andning för många situationer i livet, tex vid panikångest under graviditet, stress, eller om man nån gång får ångest/panikångest i livet.Lycka till
    Bra:)
    Tack, det känns bättre!
    Har tänkt att önska mig en sån skiva när jag fyller år.
    Lyssnar man och lär sig innan och sen har man den på själva förlossningen eller lär man sig utantill?
  • Papayia

Millis: (eller någon annan)
    Vet du namnet på någon sån meditationsskiva?
    Med avslappning och guideprat
    ( Ursäkta att jag tar det här i tråden, men jag hittade ingen gästbok)

Svar på tråden tänk värt.