Akupunktur--erfarenheter och tips på akupunktör
Lycka till Hanna - med ruvningen!
Jag har också gått hos Marietta. Hon är ju även utbildad barnmorska och får därför t ex ta hand om bebisar med kolik (vilket andra, kinesiska, akupunktörer inte får). Jag fick reda på fördelarna med akupuntur ganska sent in i min första IVF (i oktober) och gjorde därför en snabbvariant med två behandlingar några dagar för ÄP, en efter ÄP och en efter ET. Totalkostnad: 2.200:-. Jag fick ut fem ägg, tre fertiliserades, två sattes tillbaka men tyvärr fastnade de inte. Jag har blivit gravid på egen hand några gånger på senaste tiden (MF) så jag blev litet förvånad att de inte fastnade eftersom jag trodde att mina problem kommer litet senare i "processen".
Akupunkturen är dock väldigt behagligt och det känns "rätt" - men om det har någon inverkan i slutändan kan man ju inte riktigt veta. Jag brukar somna och är alltid väldigt rosig och avslappnad efteråt.
Nu har jag precis startat en IVF kortversion dvs. direkt på Gonal-F sprutorna och har varit två gånger hos Mariettas son Tobias (jag tror att hon är väldigt upptagen nu- därför har hon kanske inte svarat på ditt mail, entjej). Jag ska på första VUL på måndag och om det är få folliklar kommer vi antagligen att avbryta IVF:en. Men jag hoppas ...!
Jag ringde till ett sjukgymnastställe tidigare ang akupunktur men killen jag pratade med visste inte ens vad IVF var ... inte så lovande.
Det är dyrt, det håller jag med om.