Akupunktur--erfarenheter och tips på akupunktör
Hej, jag går hos en privat akupunktör som heter Marita och som har sin mottagning centralt i Stockholm (norrmalm). www.akupunktur.se. Eftersom det är privat så går det inte på högkostnadsskyddet. Hela behandlingen som jag kommer att få kostar ungefär 4500 kr.
Jag har gjort en IVF tidigare som slutade i MF i vecka 7 oc då körde jag ingen akupunktur. Den här gången kör jag en akupunkturbehandling parallellt med behandlingen men jag är bara i spray-fasen än så länge så jag kan inte svara om det går bättre den här gången (än).
Jag fick min första akupunktur på första spraydagen och därefter ca 7-8 gånger innan ÄP (jag har fått 4 behandlingar hittills), ungefär en gång i veckan. Sen så kommer jag att få en behandling dagen efter ÄP och sedan samma dag som ET, direkt efter ET.
Eftersom jag inte vet utgången av detta än så kan jag inte svara på dina frågor om kvalitet etc men jag kan säga att biverkninarna av suprecur-sprayen är betydligt mindre än förra gången och generellt mår jag mycket bättre den här gången. Jag hoppas att det ska gå bra hela vägen.
Jag kan verkligen rekommendera akupunktur i samband med IVF, inte minst för att jag mår så himla mycket bättre med än utan! Hoppas du hittar någon bra!