• maddis72

VIll höra "glada" historier

En nära vän till mig har en liten pojke i magen som inte får i sig näring som han ska och min vän har även havandeskapsförgiftning, eller det är iaf stor risk för det, värden som inte är bra, vet inte exakt då det var lite rörigt när hon ringde igår.
    Hon är i V.31 men de sa att pojken är som bebis i v. 25, han väger runt 1000 g.

Har läst en del i trådarna här men har ändå ett akut behov av glada, bra berättelser från er som fått prematurer såpass tidigt där det gått bra!

Är så ledsen och orolig nu, kan känna föräldrarnas ångest nu!

• Svar på tråden VIll höra "glada" historier
  • maddis72

Mamma på vift:
    Vet inte om jag är extra blödig nu men kom en liten tår där, verkligen ett jättefint bildspel, det ska jag visa min vän!

• maddis72

Trollmamma 07:
    Tittade i sitt galleri och vilken söt liten tös, eller inte så liten nu längre iofs!

• Trassellock

mamma på vift: har tittat på ditt bildspel....och tårarna rinner...alla minnen av vad man har upplevt kom tillbaka så starkt!fick själv vår lille prins Lukas i v 30+4 i feb-07.
    att titta på fotografier är en sak men att se det sammansatt så här...det går inte att beskriva,det var som om det var vår son som låg där. TACK för att du delar med dig av detta fina bildspel!kramiz Linda

• Trassellock

mamma på vift: såg att bildspelet var adresserat till en person...hoppas det inte gjorde något om jag kikade?

• Emje

Hej! jag har inte läst dom andras inlägg, men jag vill bara svara på din fråga.
    Jag fick oxå hf i v30 och förlöstes i v31. Dottern var oxå tillväxthämmad och vägde bara 1150g. Det var jobbigt då och jag var länge orolig för hennes framtid och om hon sku utvecklas normalt. Men idag är hon som vilken 2,5 åring som helst. Jag har varit på många kontroller med henne å än så länge har dom bara tyckt att hon e duktig. Hon har barnastma som säkert beror på att hon e prematur, men det har ju många andra oxå och jag tycker inte det är nåt jämfört med vad hon sku kunna ha.
    Hoppas det går bra med din vän!

• maddis72

Emje:
    Var ett tag sedan jag var här men ditt inlägg glädjer.
    Den lilla killen jag känner, han ska redan få komma hem och jag är förundrad över hur bra det gått.
    Nu väger han drygt 1300 men gissar de med får gå på ganska många extrakontroller!

• Sasson

Min systerdotter föddes i v25+6 och vägde 613 gram. Idag är hon 5,5 år, pigg, glad och aktiv. Något mindre än kompisarna (men inte direkt märkbart) och har ganska dålig syn, men ruskigt smart.

Hennes lillasyster föddes i v33, 1800 gram - en riktig bjässe! Henne har de aldrig ens sett som prematur, de var på sjukhuset i 2v bara. Tror ingen tänker på henne som prematur, hon är helt normal i alla avseenden

• Grüth

har en son,neo, som föddes i v 24+3 16 v förtidigt. vägde 854 gr var nere på 650 gr och var 32 cm lång. fick reda på efter nån dag att han har en hjärnblödning grad 4 den största. var osäkra på om han skulle klara sig dom första dygnen. operarade dutus efter en vecka och har även opererat i en shunt i huvudet för ca 2 månader sen. är även född med läpp och käk spalt. vilket har gjort att han inte kan äta själv utan sondas fortfarande. Även kronisk lugn sjuk med en resperator perido på två månader efter de cpap och sen syrgas som han fortfarande har kvar. är snart 6 månader men skulle gentligen vara 2 månader. Väger i dag 5360 gr och är 58 cm lång. Trott allt som han gått igenom och ett av dom sjukaste barnen dom haft på avdelningen där vi låg så mår han idag helt fantastiskt. Beter sig som vilken bebis som helst. Det är helt underbart att se honom utvecklas! Dom är så otroligt starka så de går inte att förstå eller beskriva. fått höra många gånger av personalen att han är så fin och beter sig som vilken bebis som helst. Dom klara av mer än va en vuxen skulle göra.
    Han är ett mirakel!!!

• maddis72

Gruth:
    VIlken kille, blir jätteglad när jag läser!

• Grüth

dom klarar så otroligt mycket. mer än vad man kan förstår. Små mirkel är dom. hur går de för din kompis??

• maddis72

Nu väger han 2000 prick och är inte bara hemma fårn US, han är även utskriven!

• sofian

Hej! Vår son är född i v. 27 han vägde 790 gram och var 35 cm lång. Idag mår han jättebra, är precis som vilken annan treåring som helst och ligger en kurva under medel på längd och vikt. Sjukvården är helt otrolig när det gäller för tidigt födda.

• maja082

hej hej har inte läst alla inlägg men vill bara säga att dom små liven klarar otroligt mycket fick mina tvilling tjejer i v 27 minstingen hade slutat växa i ca v 23 och vägde bara 479 g den lite störe tjejen vägde 1087g. lill tjejen hade ganska länge cpap och syrgas men nu är dom snart 9 mån och det är full rulle, verkligen!  :) dom är fortfarande inte så stora 4500 g och 6200g men dom är friska och mår bra!
    va skönt för din vänn att ha en kompis som dig ! hoppas verkligen att allt går bra
    kram

• Grüth

ååå va underbart att höra att allt går så bra. börjar att växa till sig:)

Svar på tråden VIll höra "glada" historier