Inlägg från: maddis72 |Visa alla inlägg
  • maddis72

VIll höra "glada" historier

En nära vän till mig har en liten pojke i magen som inte får i sig näring som han ska och min vän har även havandeskapsförgiftning, eller det är iaf stor risk för det, värden som inte är bra, vet inte exakt då det var lite rörigt när hon ringde igår.
    Hon är i V.31 men de sa att pojken är som bebis i v. 25, han väger runt 1000 g.

Har läst en del i trådarna här men har ändå ett akut behov av glada, bra berättelser från er som fått prematurer såpass tidigt där det gått bra!

Är så ledsen och orolig nu, kan känna föräldrarnas ångest nu!

• Svar på tråden VIll höra "glada" historier
  • maddis72

Tack snälla, känns genast bättre.
    Den här pojken väger straxt under 1000 g som jag skrev men även om han är liten är hans inre organ utvecklade som på bebis i V.31 och bådar ju gott.

Pratade nyss med pojkens mormor och pappan måste börja ta ut pappadagarna nu när han föds och mamman är sjukskriven, är inte det väldigt underligt?
    Borde man inte ha rätt vara sjukskrivna?

• maddis72

Tillfällig föräldrarpenning?

• maddis72

aha som att man är hemma med sjukt barn!
    Ja det låter ju mer logiskt!

• maddis72

Skulle bara säga att allt gått bra!

• maddis72

Nane2:
    Vad glad jag blir av att läsa din historia!

Mina vänners lilla pojke väger straxt över 1000g och är 36 cm lång. Han är med tillväxthämmad men igår när jag pratade med som var det stabilt och han kunde andas själv, men läkaren sa att de inte skulle bli rädda om de fick ta till respirator då det är väldigt vanligt.

Blir lite nyfiken på hur det fungerar när man har såpass små på neontalen; tänker på mina vänner som även har barn hemma, det är ju skolplikt för dom osv och de har flera mil till lasarettet?
    Kanske är en jättekorkad fråga och hoppas slippa påhopp då det för de flesta kanske är självklart alltid en är där, men när de är så små, kan man sova hemma ibland då, alltså dagspendla om det krisar hemma när det allra mest akuta skedet är över?
    Menar om det är frågan om flera månader på neontalen?

Vad jag förklarar mkt, men har lärt mig på FL att det inte behövs mkt för folk ska bli provicerade,,

• maddis72

Mamma på vift:
    Vet inte om jag är extra blödig nu men kom en liten tår där, verkligen ett jättefint bildspel, det ska jag visa min vän!

• maddis72

Trollmamma 07:
    Tittade i sitt galleri och vilken söt liten tös, eller inte så liten nu längre iofs!

• maddis72

Emje:
    Var ett tag sedan jag var här men ditt inlägg glädjer.
    Den lilla killen jag känner, han ska redan få komma hem och jag är förundrad över hur bra det gått.
    Nu väger han drygt 1300 men gissar de med får gå på ganska många extrakontroller!

• maddis72

Gruth:
    VIlken kille, blir jätteglad när jag läser!

• maddis72

Nu väger han 2000 prick och är inte bara hemma fårn US, han är även utskriven!

Svar på tråden VIll höra "glada" historier