Inlägg från: Corp |Visa alla inlägg
  • Corp

Omskärelse/könsstympning

Ayishaaa skrev 2007-11-08 23:25:30 följande:

Att skriva : "Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela." är knappast en åsikt utan fel fakta, alltså kan det vara fel eftersom det är ett fakta. SUCK ska man behöva förklarar allt idag eller. Nej, jag går och gör något vettigt nu.
    Det är vad den personen anser, och du har väl inte så mycket alternativ än att acceptera detta om du inte kan komma med relevanta källhänvisningar till det motsatta.

Om du vill ha en saklig diskussion får du faktist ta och förklara varför du inte kan respektera andras åsikter och även tolerera FAKTAFEL om det nu är så. Slutligen har du som sagt möjligheten att upplysa personen med källor där den som har fel kan se tydligt att det inte är som denne påstår.
  • Corp

Hitills tycker 71 stycken "Hemskt! Är helt emot! Låt barnen få ta beslut när de är vuxna om sin egen kropp!"

Är även denna faktum fel enligt dig ?

15 är för och 8 är neutrala.

• Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-09 12:23:16 följande:

Men lilla vän, det finns miljoner med källhänvisningar till medicinsk omskärelse. Är så trött på dina påhopp och ditt sätt att märka varje litet ord.
    Du kallar mig inte lilla vän ! det är respektlöst. Nu har du larvat dig nog framför mina ögon. Adios.
  • Corp

Unbornchild skrev 2007-11-09 15:07:10 följande:

haha och du förväntar inte dig dessa resultat från folket här på fl??? ha ha
    :) vi är alla här och vad vi än säger spelar inte så stor roll kan jag tänka mig
  • Corp

Unbornchild skrev 2007-11-09 15:10:28 följande:

klart att det spelar roll...
    kanske för stor roll då
  • Corp

Om kärelse gör somliga skön-stympning. Som av kärlek tar vi bort sladdrigt skinn från ansiktet i högre ålder, det är ju inte fräsht.

• Corp

"Det finns män som väljer att omskära sig i vuxen ålder"

Så borde det vara.

• Corp

Det är väl heller inte frågan om vad andra sak eller får göra. Tanken nog att diskutera det mer i etisk anda, men här kan man vara antigen för eller emot.. Å vad ska ni göra åt det liksom?

• Corp

Det är fortfarande fel att omskära anser jag !
    Och jag är för guds skull inte främlingsfientlig för den skull.

• Corp

DaCiss

Anser du att man inte respekterar andra föräldrars val att omskära om man själv tycker att det är oetiskt och fel ?

• Corp

palmblad skrev 2007-11-13 16:23:45 följande:

NEJ! Jag respekterar inte att andra väljer att skära i sina spädbarn!
    De behöver man inte göra heller
  • Corp

DaCiss skrev 2007-11-13 16:30:19 följande:

Nej, att inte respektera andras val för mig är då man dömer dem ljudligt och säger till dem hur fel man tycker de har. åsikter kan man ju ha men man kan lägga fram dem på lite olika sätt. Dömande är att säga till den andra att den har fel.Vi har alla olika åsikter om allt här i livet, men respekt för varann bör man ändå ha.
    Du menar om man talar illa om föräldrarna som väljer att göra det ? För man måste väl kunna få tala illa om själva ingreppet eftersom det är det det är frågan om.

Jag ställer om samma fråga.
    Anser du att det inte är att respektera andra föräldrars val att omskära om man tycker att det är oetiskt och fel att göra det ?
  • Corp

Palmblad, come down... tycker också att det är nästan som att misshandla

• Corp

DaCiss skrev 2007-11-13 16:59:04 följande:

Jag svarade i början på inlägget. Nej, jag tycker inte det är respektlöst att bara tala om sin åsikt på hur man ser på själva ingreppet rent etiskt och moraliskt.
    Bra bra... då förstår jag tack.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning